استاندار یزد گفت: بزرگترین سرمایه نظام، اعتماد مردم است و آنهم ناشی از صداقت موجود در عملکرد مسوولین و نهادها و دستگاه هاست و نباید به هیچ عنوان این اعتماد کمرنگ و خدشه دار شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهل و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عصر شنبه اول مهرماه ۱۳۹۶ به ریاست "سید محمد میرمحمدی" در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله(ع) و یارانش، بر لزوم اختصاص تسهیلات بانکی به طرح هایی که بالاترین سطح پیشرفت فیزیکی را دارند تاکید کرد و خاطر نشان نمود: اولویت ما در این کارگروه، تسریع در بهره برداری از طرحهای تولیدی، جلوگیری از خواب سرمایه، ایجاد رونق تولید و اشتغال و در نهایت حمایت از سرمایه گذار است.
میرمحمدی افزود: نکته دیگری که در بحث اختصاص تسهیلات بانکی به متقاضیان باید بدان توجه کرد این است که طرحها جهت تولید از ماشین آلات نو و پیشرفته بهره ببرند چرا که نباید تسهیلات به خرید دستگاه های دست دوم و تکنولوژیهای از رده خارج منجر شود که بازدهی لازم را نیز نداشته باشد.
رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطر نشان نمود: داشتن توجیه اقتصادی در ارتباط با طرح متقاضی تسهیلات نیز، یکی دیگر از نکاتیست که بایستی در امر اختصاص تسهیلات مد نظر قرار گیرد تا منابع تخصیصی در کوتاه ترین زمان به تولید برسد و موجب رونق اقتصادی و اشتغال شود.
وی تاکید کرد: سیاستهای دولت در همه عرصه ها و از جمله حوزه اقتصادی، حاصل خرد جمعی، بررسی های علمی و کارشناسی و آینده نگری و مبتنی بر برنامه های توسعه ای و چشم انداز کشور است و تمامی مدیران و دستگاه های دولتی در سراسر کشور و استان باید به عنوان مجری این سیاستها بتوانند  آنها را با سرعت و کیفیت مطلوب و در راستای گره گشایی از کار مردم به اجرا دراورند.
میرمحمدی افزود: بزرگترین سرمایه نظام، اعتماد مردم است و آنهم ناشی از صداقت موجود در عملکرد مسوولین و نهادها و دستگاه هاست و نباید به هیچ عنوان این اعتماد کمرنگ و خدشه دار شود.
استاندار یزد تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در راستای حفظ آرامش و جلب اعتماد و نظر سرمایه گذار حرکت کنند چرا که موفقیت سرمایه گذار به واقع آغاز چرخه موفقیت آمیزیست که به رفاه کارگران، خانواده این عزیزان و مصرف کنندگان محصولات تولیدی ختم می شود.
وی با بیان این نکته که" همه مدیران باید مدیریت خود را همراه با نگاه اقتصادی به مسائل و افزایش بهره وری در جامعه همراه کنند" افزود: تجارب و تفکرات اقتصادی در بازار پول و سرمایه، همه باید در راستای حمایت از سرمایه گذار و تولید کننده به کار گرفته شود چرا که آورده سرمایه گذار در کنار حمایت سیستم بانکی و مدیران و مسوولین دستگاه ها، به تولید ، کسب درامد و اشتغالزایی منجر شده و به بازپرداخت تسهیلات بانکی و در نهایت ایجاد رونق اقتصادی، رفاه اجتماعی و پیشگیری از آسیبها و ناهنجاریها در بدنه جامعه ختم میشود و بنابراین همه باید در ایجاد این فرایند کوشا بوده و احساس مسوولیت کنند.
میرمحمدی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات ایجاد شده در جامعه به دلیل انجام امور بدون برنامه ریزی و تفکر و سلیقه گرایی شکل گرفته و اگر کار کارشناسی همراه با تصمیم گیری درست باشد، به نتیجه مطلوب هم ختم خواهد شد.
استاندار در پایان خطاب به همه مدیران استانی تاکید کرد: همه باید بکوشیم تا بهترین و کم نقص ترین کار را برای مردم انجام دهیم و مردم را معطل تصمیم گیری، اهمال کاری یا ناهماهنگی های درون سازمانی و بین بخشی نکنیم و به ویژه مسیر را برای سرمایه گذاران که آغازگر زنجیره و فرایند تحول آفرین و نافع در کشور هستند حمایت کنیم.
گفتنی است در این جلسه پرونده ۱۹۷ طرح تولیدی، با موافقت مدیران بانکهای عامل استان حاضر در جلسه، برای اخذ تسهیلات مصوب شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا