یزد فردا : امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بسیار ستودنی است، گفت: مواضع آقای روحانی بسیار صریح و انقلابی بود در برابر سخنان سخیف، جاهلانه ،ابلهانه ،آشفته و غیر واقعی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه اظهارکرد : ترامپ بی تجربه و فاقد سلامت روانی است و در سخنان بی پایه خود در سازمان ملل تنها مورد تعریف و تمجید نتانیاهو قرار گرفت، نشان داد که الفبای مناسبات بین المللی را هم نمی داند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند، سخنان رئیس جمهوری آمریکا ناشی از قدرت نبود بلکه ناشی از عصبانیت،درماندگی و سبک مغزی اوست،افزود: نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می کنند.
امام جمعه ابرکوه با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)گفت: برپایی عزاداری ها باید با سوگواری که مورد تأکید امام (ره) بود، باشد، باید سبک سنّتی آن حفظ شود آثار و برکات دنیایی و آخرتی را به دنبال دارد که ماندگاری دین آشکارترین دستاورد آن است .
حسینی افزود: برپایی مراسم عزاداری که به لطف خدا سینه به سینه و نسل اندر نسل به ما رسیده در این عصر و دوران شکوه و عظمتی یافته است که در ادوار گذشته با این شکوه نبوده است .
وی افزود: به حکم عقل و شرع و شهادت تاریخ ، قیام امام حسین (ع) رمز ماندگاری دین شد و به این حقیقت وجود مبارک آن حضرت تاکیده شده است.
حسینی ادامه داد: به طور قطع می دانیم، اگر قیام و عاشورا و کربلا و شهادت امام حسین (ع) و فرزندان و یارانش نبود، دیگر اثری از دین اسلام تاکنون نمانده بود .
امام جمعه ابرکوه همچنین به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای شرعی و فراگیر و با هدف تطهیر زندگی جامعه اسلامی در بخش های مختلف مالی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و غیره است و در همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی ما راهبردی نافذ دارد .
وی بیان کرد: امر به معروف موجب ترویج فضیلت ها و خوبی ها و پاکی ها در جامعه است و تشویق ترغیب و یاری به مصادیق و مظاهر معروف موجب رُشد و تعالی و پیشرفت همه جانبه مردم در زندگی و نهی از منکر موجب ایجاد امنیت و آرامش و دفع مفاسد و رذائل و زشتی ها و آلودگی ها در زندگی ما می شود .
خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: فلسفه عملی قیام امام حسین (ع) تقابل با جریان حاکمیت شیطانی یزیدی همان بخش عملی امر به معروف و نهی از منکر است که این مهم از اهداف امام حسین (ع) بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه هفته امر به معروف ونهی از منکر را نیز فرصتی برای اهتمام به این دو فریضه الهی دانست و افزود : اصلاح جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است .
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه این شهرستان حسینه عزاداری یزد است افزود: مراسم عظیم و یکپارچه عزداری ابرکوه به صورت سنتی و زنده ازساعت 10 الی 11 از شبکه های استانی و کشوری و بین المللی پخش خواهد شد.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس ، جانفشانی بسیجیان و فرزندان غیور ملّت ایران در برابر متجاوزان، قدرت ، صلابت ، افتخار و عظمت ملت ایران را به نمایش گذاشت.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه بخش بهمن ابرکوه نیز به امامت حجت الاسلام علیزاده امام جمعه این بخش در شهر مهردشت برگزارشد .
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا