یزدفردا ، اکرم فداکار مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با ابراز خرسندی از فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: استان یزد در حال تغییر استراتژی صنعتی با استفاده از ظرفیت های حوزه آی‌تی است.

اکرم فداکار در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد به تشریح وضعیت استان در زمینه اشتغال و لزوم ایجاد اشتغال پرداخت و اظهار داشت: استراتژی که سال‌ها پیش پایه گذاری شده با وضعیت استان همچنین شرایط آب و هوایی همخوانی نداشته و باید تغییر کند.
وی با تاکید بر اینکه وضع موجود باید برای اشتغال حفظ شود، ادامه داد: اما تغییر مسیر نیز در رشد و توسعه استان به ویژه برای اشتغالزایی مبتنی بر آینده نگری لازم است که البته این امر زمان‌بر است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد با اشاره به اینکه در این زمینه در دوران گذار هستیم، افزود: باید این دوران گذار را با سرعت بیشتری طی کنیم اما موضوعی که نگران آن هستیم در مورد طرح های اشتغالزایی استان است.
وی با اشاره به تجربه تلخ وام های زودبازده و آسیب شناسی های انجام شده در این زمینه عنوان کرد: اینکه فقط تسهیلات بدهیم و اعتباراتی در نظر بگیریم، مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد بنابراین باید بر اساس سهم مشخصی که ترسیم شده و متعهد شده‌ایم، منابع را جذب کنیم.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد با بیان اینکه دولت باید بسترسازی و تسهیل‌گری کند، اضافه کرد: انتظار داریم در بالادست تفاهم نامه‌ها که سه جانبه است، مزیتی را به استان بدهند چون تلاش ها بدون این تفاهم نامه ها نیز انجام می شد.
وی با بیان اینکه با انعقاد تفاهم نامه ها منبع حمایتی جدیدی به استان داده نشده، اظهار داشت: لازم است طرح اشتغال فراگیر به شکلی دنبال شود که به لحاظ تسهیلات نیز موثر باشد و امیدوارم تبصره ای به این طرح اضافه شود.
فداکار عنوان کرد: در حال حاضر متقاضی تسهیلات در این زمینه کم است و امروز تقاضای سرمایه گذاری و بازار عرضه بیش از هر چیزی مطرح است.
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز نهادی برای انتقال تکنولوژی نیاز است لذا باید هر مجموعه ای که این طرح را می بیند و پیش بینی می کند، نیازها را نیز در نظر داشته باشد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: علیرغم کمبود اعتبارات و منابع، تلاش شده تا بخشی از منابع راکد حوزه صنعت را جذب کنیم و برای سرمایه گذاری اقدام شود تا بتوانیم جلوی خروج شرکت های فعال در این زمینه را از استان و حتی کشور نیز بگیریم که موفقیت هایی نیز حاصل شده است.
وی ادامه داد: در هرجایی که مدیران استانی همکاری و تعامل داشتند موفقیت نیز حاصل شد و چون آی‌تی به همه دستگاه‌های استان وارد شده، پس هر جایی که مدیران دستگاه ها همراه شوند می توانیم بر اساس وظیفه ای که برای تامین زیرساخت ها داریم، موفق شویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا