استاندار یزد گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس باید جدی گرفته شود و هم از نظر شکلی و فیزیکی در ارتباط با نظافت و آراستگی و مناسب بودن محل برگزاری نماز و هم از نظر محتوایی در ارتباط با برقراری ارتباط روحی دانش آموزان با نماز و درک محتوای عظیم آن، بایستی اقدامات موثر صورت گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی عصر سه شنبه ۲۸ شهریورماه در جلسه ستاد اقامه نماز استان با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری اباعبدالله(ع)، بر دقت نظر و نظم و برنامه ریزی در برپایی اجلاس استانی نماز که قرار است در شهرستان بافق برگزار شود تاکید کرد و گفت: تمامی امکانات و پیش بینی های لازم باید برای برپایی اجلاسی در شان نماز به کار گرفته شود.
استاندار یزد آنگاه با نظرخواهی از حاضرین، تاریخ ۲۶ مهرماه سالجاری را به عنوان زمان برگزاری اجلاس استانی نماز اعلام کرد و خاطر نشان نمود: رسانه ها و از جمله صدا و سیما میتوانند با انجام گفت و گو و مصاحبه با افراد مختلف در گروه های سنی متفاوت که فعالیتهای مناسبی در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه داشته اند، این افراد را به عنوان الگو معرفی نموده تا دیگران نیز با نگاه به فعالیتهای صورت گرفته، در راستای بزرگداشت این فریضه الهی بکوشند.
وی از دبیر ستاد اقامه نماز استان خواست تا با تعریف شاخصهایی برای مدیران ادارات، عملکرد مدیران در ارتباط با موضوع نماز و پاسداشت آن را ارزیابی نموده تا از این طریق رقابت مناسبی نیز میان مدیران شکل گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز استان با ذکر این نکته که" نماز زیباترین جلوه بندگی انسان در پیشگاه پروردگار است و در یک جامعه اسلامی، نماز یک فریضه ارزشمند و متعالیست " تاکید کرد: باید همه تمهیدات لازم برای گنجاندن یک ردیف بودجه مجزا جهت ترویج امر نماز در کشور و فعالیتهای پیرامونی آن انجام شود تا خدای ناکرده حرمت این فریضه الهی در ارتباط با محدودیتهای مالی دستگاه ها و متولیان ترویج فرهنگ نماز در جامعه، خدشه دار نشود.
میرمحمدی سپس افزود: فرهنگ نماز باید از اهمیت والایی در جامعه برخوردار شود و منزلت و جایگاه نماز به عنوان ستون دین باید حفظ گردد.
استاندار یزد بر اجرای دقیق مصوبات ستاد اقامه نماز استان و شرکت مدیران دستگاه ها در نماز جماعت مدارس تاکید کرد و خاطر نشان نمود: اقامه نماز جماعت در مدارس باید جدی گرفته شود و هم از نظر شکلی و فیزیکی در ارتباط با نظافت و آراستگی و مناسب بودن محل برگزاری نماز و هم از نظر محتوایی در ارتباط با برقراری ارتباط روحی دانش آموزان با نماز و درک محتوای عظیم آن، بایستی اقدامات موثر صورت گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: همه مدیران و دستگاه ها باید از صمیم قلب و در نهایت دقت نظر در حوزه نماز فعالیت کنند چرا که اگر جامعه ای، با روح نماز آشنا شد، از منکرات و زشتی ها فاصله خواهد گرفت.
میرمحمدی در پایان بر استفاده از فضای رسانه ها در امر ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و خواستار استفاده از همه جنبه های هنری در خصوص آشنا کردن اقشار مختلف با جایگاه و اهمیت نماز در جامعه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا