با هدف تجلیل از مهندسان نقشه بردار، نشستی به دعوت هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از مهندسان نقشه بردار و پیشکسوتان این رشته حضور داشتند، مهندس فرشید رئیس سازمان ضمن خیر مقدم اظهار داشت: برای نخستین بار در استان یزد، سازمان در سال جاری به مناسبت بزرگداشت روز نقشه بردار مراسمی را در این سطح برای حدود 290 نفر مهندسان نقشه بردار برگزار می کند.

وی با تشریح نقش مهندسان این  رشته در امر نظارت ساختمان های در حال احداث از همکاری ارزشمند مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان برای مشارکت مهندسان نقشه بردار عضو سازمان در تفکیک آپارتمان ها که در این دوره عملیاتی شده تشکر و ابراز امیدواری کرد: مشکلات ناچیز فعلی در این زمینه نیز مرتفع گردد.

به گفته مهندس فرشید در حال حاضر یک کمیسیون هفت نفره تخصصی از گروه نقشه برداری تشکیل شده و یک هیئت به هرگونه اختلاف بین مهندسان نقشه بردار و مالکان رسیدگی می کند. وی همچنین شرایط خاص آیین نامه جدید سازمان برای عضویت مهندسان در کمیسیون تخصصی، از جمله ضرورت دارا بودن پایه یکم اشتغال با دو سال سابقه در این پایه را برای حاضران تشریح کرد.

دکتر محمدرضا جواهری عضو شورای مرکزی سازمان دیگر سخنران این مراسم بود که با تشریح ابعاد مختلف فعالیت مهندسان نقشه بردار، کار آنان را پایه و اساس دیگر رشته ها به ویژه عمران و معماری توصیف کرد که به همین لحاظ از حساسیت ویژه برخوردار است.

نایب رئیس اول سازمان افزود: حدود ده سال قبل پیگیری های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ورود مهندسان نقشه بردار به امر نظارت ساختمان ها به نتیجه رسید که برای اولین بار در کشور، الگویی برای سایر استان ها گردید.

مهندس محسن اولیاء عضو هیئت مدیره سازمان نیز در این همایش از اخلاق حرفه ای و اهمیت آن در رشته های مهندسی به ویژه نقشه برداری سخن گفت و اقداماتی چون گسترش آموزش های حرفه ای و تدوین یک برنامه استراتژیک در سازمان را زمینه ساز این روند خواند.

در ادامه نشست چند تن از مهندسان نقشه بردار خواسته های خود را در مواردی چون گسترش حوزه فعالیت آنان به تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی و نقش فعالتر آنان در گروه تخصصی نقشه برداری بیان داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا