دکتر نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و مهندس رضایی مدیرکل دفتر توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور امروز یکشنبه 26 شهریور 96 از مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز بازدید نموده و در جریان روند فعالیت ها و خدمات و امکانات این مرکز قرار گرفتند.

در این بازدید دکتر نحوی نژاد با بیان این مطلب که جمعیت سالمندی ایران رو به افزایش است خاطر نشان کرد بر همه مسئولین لازم است با داشتن برنامه هایی با حفظ احترام و تکریم منزلت سالمندان، خدمات مراقبتی مناسب به سالمندانی که نیاز به نگهداری در مراکز دارند ارائه نموده و شرایطی را ایجاد کنند تا سالمندانی که می توانند در کنار خانواده بمانند از حمایت ها و تسهیلاتی که دولت در اختیارشان میگذارد استفاده نمایند.

مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز همه خدمات را در قالب یک بسته ارائه می دهد.


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز از جمله مراکزی است که همه خدمات را در قالب یک بسته ارائه می دهد به این معنی که از حالت سنتی نگهداری شبانه روزی که سالمند را از کانون خانواده دور می کند با تلفیقی از نگهداری سالمندانی که نیازمندتر هستند و شدت و وخامت عوارض سالمندی را دارند و نیز سالمندانی که سالم و توانمند هستند و نیاز به اموزش دارند در قالب مراکز روزانه و در کنار خانواده با خدمات در منزل و نیز آموزش مهارت های زندگی در نحوه نظافت، استحمام، غذا خوردن و.. برای معلولین و سالمندان خدمات ارئه می شود.

مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز از ظرفیت های شهرستان محسوب می شود.

دکتر نحوی نژاد در ادامه گفت: مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز خوشبختانه مرکز توانپزشکی بسیار خوبی نیز دارد که از ظرفیت های شهرستان محسوب می شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از مقامات سازمان بهزیستی ضمن خسته نباشید به مسئولین شهرستان از خیرین بزرگواری که موسسه نشاط مهریز را یاری رسان بوده اند تا بتواند همچین خدماتی را ارائه دهد تقدیر نمود.

دکتر نحوی نژاد از حمایت های سازمان بهزیستی به مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز خبر داد و گفت: در وسع و توانمان سعی میکنیم در پرداخت یارانه ها و با حمایت هایی که در قالب طرح های توانمندسازی و مناسب سازی ارئه می شود و نیز در قالب کمک های دیگری که در قالب قراردادها برای تقویت این مرکز و مراکز مشابه انجام می شود و نیز کمکی به مساعدت های مالی بهزیستی شهرستان مهریز به بخشی از تعهدات و وظایف خودمان عمل نمائیم.

همچنین آقای مهندس رضایی مدیرکل دفتر توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور نیز خواستار ارائه برنامه مرکز توانبخشی و آموزش معلولین و سالمندان شد تا به طور منظم به سالمندان و معلولین آسیب نخاعی استان خدمات ارزنده ارائه گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا