استاندار يزد به مناسبت برگزاري همايش ملي گرافيك و كاريكاتور آب و تراب يزد، پيامي صادر كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، متن پيام " سيد محمد ميرمحمدي" به شرح ذيل است:

هنربياني است كه مي تواند يكي از مؤثرترين وسيله ابلاغ باشد و تا فراسوي دلها نفوذ كند و گويا هنر زبان محاوره دلها است. هنرها خلاقيت، عشق و جوش و خروش و پويايي مي¬آفرينند و بفرموده حضرت امام هنر بايد صيقل دهنده اسلام ناب محمدي باشد و مگر اينطور نيست كه ما انديشه ها و مضامين و افكار و ايده هايمان را براي ماندگاري بهتر و بيشتر در هنر مي ريزيم و مگر اين نيست كه هنر را براي تربيت و تعليم و فرهنگ سازي بكار مي بريم ؟  
و اينجاست كه هنرمندان در هر رشته و زمينه مي¬توانند مؤثر باشند و بر صدر نشينند و با آفرينش¬هاي هنري همه را مجذوب فرهنگ ايراني- اسلامي و فرزانگي¬هاي خود نمايند.
همايش ملي گرافيك و كاريكاتور آب و تراب در يزد كه با همت موسسه فرهنگي هنري توسعه كمان هنر و همكاري ادارات كل ورزش و جوانان و امور اجتماعي استانداري دريزد برگزار شد رخدادي زيبا و ارزشمند در اين راستا بود. همايشي هنري با محوريت خانواده و ازدواج به مناسبت روز تكريم خانواده و چه كار  فرهنگي گرانقدري كه رخ داد و بي شك تاثيرات عميق خود را خواهد داشت.
خانواده ركن اوليه، مهم و اساسي در سلامت اجتماعي و رشد و بلوغ و بالندگي يك جامعه است و نخستين نهاد خدايي و ارزشمندي است كه اخلاق ، ارزش ها و بطوركلي فرهنگ و دين و زبان و آداب و رسوم را در يك فرد نهادينه مي كند و هر چه اين نهاد قوي تر و آميخته با شئونات الهي باشد پايداري و داوم و تاثيرگذاري آن در جامعه بيشتر است و جامعه را از فساد و ابتذال دور مي¬سازد و همكاري و مشاركت عمومي را فزوني مي¬بخشد..
از اينكه اين همايش در چهار محور پوستر، ديوارنگاري، طراحي جلد و كارت عروسي و با ايده¬هاي تكريم سالمندان خانواده و اوقات فراغت و سنت هاي پسنديده در امر ازدواج و تحكيم بنيان خانواده كار زيبايي در راستاي  فرهنگ سازي نموده و از ظرفيت هاي هنرمندان كشور و استان در اين طريق استفاده كرده است مايه مباهات و افتخار است و كاري است تحسين برانگيز و قابل تقدير و اينجانب از همه هنرمندان و دست اندركاران برگزاري اين همايش كمال تشكر و قدرداني را دارم و اميدوارم شاهد چاپ و نشر آثار ثمربخش آن باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا