یزد فردا : تیم فوتبال ترمه دستجردی تنها نماینده استان یزد در لیگ دسته 2 باشگاه های ایران که پس از کش و قوس های فراوان در آستانه هفته دوم این رقابتها تشکیل شد در نخستین دیدار خود مقابل داماش گیلان با حساب 2 بر صفر شکست خورد.

ااین تیم هفته گذشته در حالی در ورزشگاه شهید عضدی رشت مقابل میزبان خود داماش متحمل شکست شد که خوشبین ترین هواداران هم انتظار کسب نتیجه از تیمی که یک روز پیش از مسابقه با حضور جمعی از فوتبالیست های بومی تشکیل شده بود، نداشتند.
در باشگاه در شرف تاسیس ترمه دستجردی کادر مدیریتی، سرپرستی، فنی و بازیکنان جوان و با انگیزه ای دیده می شود که اتحاد و همدلی این افراد می تواند نقطه قوت و زمینه ساز موفقیت باشد اما در آن سو، توقعات زیاد، مداخله در امور یکدیگر و رعایت نکردن سلسله مراتب به بروز حاشیه، بیراهه رفتن، دلسردی حامیان و سقوط تیم منجر خواهد شد.
در این بین سیدعلی پاکزاد مقدم، مدیرعامل این باشگاه که از جوانان تحصیلکرده و خوشنام یزدی است به عنوان بالاترین مقام اجرایی باشگاه چشم ها را به تدابیر و تصمیمات خود دوخته است تا بلکه نماینده استان بتواند خیل عظیم هواداران فوتبال دوست را پس از سالها باردیگر به ورزشگاه شهید نصیری مرکز استان بکشاند.
خاطره خوش اهالی فوتبال در یزد به 12سال پیش و صعود تیم شهید قندی یزد به پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در سال 1384 مربوط است؛ در آن سال ورزشگاه شهید نصیری مملو از هوادارانی بود که یکصدا نماینده فوتبال استان را تشویق می کردند و در نهایت هم جشن صعود به لیگ برتر گرفتند.
اما حیف که این لذت دوام چندانی نداشت و پس از یکسال با سقوط تیم شهید قندی به لیگ دسته یک و در ادامه انحلال این تیم به افسوس منجر شد؛ افسوسی که فوتبال یزد همچنان با آن روزگار می گذراند.
هر چند رشته فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در کشورمان و بالطبع یزد است اما باید پذیرفت که این رشته با وجود داشتن بازیکنان مستعد، از نظر مدیریتی و زیرساختی در این خطه مشکلات فراوانی دارد و بروز مسایل حاشیه ای سبب شده است تا مسئولان استان صنعتی یزد نیز تمایلی به حمایت از آن نشان ندهند.
گواه این مدعا اتفاقهای رخ داده در خصوص تیمداری فوتبال در سال های اخیر در یزد است؛ پس از انحلال تیم شهید قندی، باشگاه فولاد یزد نیز پس از حدود 12 سال عطای تیمداری را لقایش بخشید و رغبتی برای تیمداری سرمایه گذاران در فوتبال مشاهده نمی شود.
در هر صورت، حال که پس از سقوط نماینده فوتبال استان به لیگ دسته 2 و کش و قوس های فراوان ،تیمی از یزد در این رقابتها حاضر شده، امیدواریم پیشکسوتان، رسانه ها و هواداران با حمایت همه جانبه به موفقیت این تیم کمک کنند که در این بین نقد منصفانه عملکرد مدیران و کادر فنی نیز می تواند راهگشا باشد.
نماینده فوتبال استان در لیگ دسته 2 کشور در دیدارهای بعدی می تواند با تمرکز، تمرین و هماهنگی بیشتر، دوری از حاشیه ها، درایت هوشنگ کیا و همکارانش در کادر فنی و حمایت همه جانبه پیشکسوتان، رسانه ها و هواداران به نتایج مطلوبی دست یابد و حداقل امسال سهمیه یزد را در این رقابتها حفظ کند.
رقابت های فوتبال لیگ دسته 2 باشگاه های کشور با حضور 33 تیم در سه‏ گروه 11 تیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود که پس از پایان مرحله نخست، ‏از هر گروه چهار تیم به مرحله دوم صعود خواهند کرد.‏
در مرحله دوم نیز تیم های صعود کننده در 2 گروه شش تیمی قرار خواهند گرفت و به ‏صورت رفت و برگشت رقابت می کنند و در نهایت تیم های نخست هر گروه به لیگ دسته یک صعود خواهند کرد و تیم برنده دیدار حذفی بین 2 تیم ‏دوم گروه ها نیز به جمع تیم های صعود کننده به لیگ دسته یک راه می یابد.
تیم فوتبال ترمه دستجردی یزد در گروه نخست لیگ دسته 2 با تیم های داماش گیلان، ‏شاهین شهرداری بوشهر، کارون خوزستان، فولاد نوین اهواز، استقلال آبی تهران، نیروی زمینی تهران، زاگرس یاسوج، شهید کریمی جویبار، قشقایی شیراز و مس نوین کرمان هم گروه است.
رییس هیات فوتبال یزد چندی پیش در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تیم فوتبال فولاد یزد با نام ترمه دستجردی در مسابقات حاضر می شود، گفت: تغییر مدیریت و مالکیت تیم، قطعی شده اما نام تیم فولاد تا انتقال و جابجایی کامل و بر اساس مقررات، تا زمان پرداخت بدهی ها همچنان «فولاد» خواهد بود.
عبدالرضا دستا افزود: بر اساس تصمیم به عمل آمده، تیم فولاد یزد بدون دریافت هیچ هزینه ای تیم را به مهدی دستجردی و سید علی پاکزاد مقدم به نمایندگی از باشگاه در شرف تاسیس ترمه دستجردی واگذار کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا