یزد فردا : برای اولین بار، عکاس ابرکوهی به فینال مسابقه عکاسی حیات‌وحش ایران ۲۰۱۷ در سوئد راه یافت، مسابقه عکاسی حیات‌وحش ایران، امسال در سوئد برگزار شد که طی آن اثر عکاس ابرکوهی در بین 11 اثر راه‌یافته به فینال قرار گرفت.

 در مسابقه عکاسی حیات‌وحش ایران ۲۰۱۷ که در کشور سوئد برگزار شد، ابوالفضل فلاح زاده هنرمند ابرکوهی به مرحله فینال معرفی شد.
فلاح زاده دراین‌باره اظهار کرد: مسابقه عکاسی حیات‌وحش ایران ۲۰۱۷، امسال در کشور سوئد باهدف ارتقاء سطح شناخت عمومی افراد نسبت به محیط‌زیست و جلب‌توجه جوامع بین‌المللی به حیات‌وحش در معرض انقراض ایران، برگزار شد.
عکاس راه یافته به فینال مسابقه عکاسی حیات وحش ایران 2017 ادامه داد: پرتره‌های حیات‌وحش، حیوانات در معرض انقراض، چشم‌انداز، قلمرو و محیط زندگی حیات‌وحش ازجمله بخش‌های مختلف مسابقه بود که آثار ارسالی توسط هنرمندان سراسر دنیا در نمایشگاه‌های عکس در شهرهای استکهلم، سوئد، لندن و انگلستان به نمایش گذاشته خواهند شد.
این عکاس ابرکوهی بابیان اینکه ذات هنر تجلی آن است و باید برای مردم به نمایش گذاشته شود، تصریح کرد: شرکت من در این مسابقه به‌منظور معرفی حیات‌وحش ابرکوه به مردم شهرستان  و جامعه جهانی بود، چراکه برخلاف تصور عموم، ابرکوه دارای حیات‌وحشی بسیار زیبا و جذاب است.
فلاح زاده خاطرنشان کرد: عکاسی در حوزه حیات‌وحش علاوه بر معرفی و شناخت این مجموعه، باعث می‌شود افراد جامعه در راستای حفظ این محیط هوشیارتر شده و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند.
این عکاس ابرکوهی در خاتمه گفت: بر اساس آنچه در فراخوان مسابقه اعلام‌شده بود، برخی از آثار به‌منظور ثبت انواع حیات‌وحش ایران به سازمان ملل متحد ارائه می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا