مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید فعالیت های بسیار مناسبی در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده است و این اقدامات با جدّیت در دولت دوازدهم نیز تداوم دارد، بر ضرورت ایجاد درک و احساس مشترک و تعامل مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به این حوزه تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدصادق طهماسبی» در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان میبد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن محکوم کردن کشتار ظالمانه و غیرانسانی مسلمانان و مردم میانمار گفت: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران از هیچ فرصتی برای آسیب زدن به مسلمانان و ملت ایران غافل نمی شوند و لازم است کشورهای اسلامی با آمادگی لازم و هوشیاری کامل توطئه های دشمنان اسلام را خنثی نمایند.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: رسالت اصلی پدافند غیرعامل، تلاش برای کاهش تهدیدها و حفظ جان مردم است و مجموعه اقدامات دفاعی در حوزه پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی می شود.
وی افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه ریاست محترم جمهور موجب شده است فعالیت های بسیار مناسبی در دولت تدبیر و امید در حوزه پدافند غیرعامل انجام شود و این اقدامات با جدیت در دولت دوازدهم نیز تدوام دارد.
طهماسبی با اشاره به وجود کارگروه های یازده گانه در شورای پدافند غیرعامل بر ضرورت ایجاد درک و احساس مشترک و تعامل مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به این حوزه تاکید کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به ظرفیت ها و زیرساختهای موجود در شهرستان میبد گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخی که دارد و همچنین با وجود کارخانجات متعدد کاشی در میبد لازم است شورای پدافند غیرعامل خود را به صورت قوی تشکیل دهد و با آسیب های احتمالی به ویژه آسیب های زیستی با نگاه علمی  و کارشناسانه مقابله کند.
وی ادامه داد: وجود برج ها، کهن دژها، خندق ها و نوع معماری ویژه ای که در سراسر ایران وجود دارد و نمونه های بارز آن در شهرستان میبد مشاهده می شود، نشان می دهد که نیاکان و اجداد ما چگونه و با چه نگاه هوشمندانه ای دفاع غیرعامل را در زندگی خود و ساخت بناهای شهری مدّ نظر قرار داده بودند.
طهماسبی در پایان سخنان خود خواستار تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل شهرستان میبد و تدوین نقشه پهنه بندی خطرپذیری میبد با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل های بومی این شهرستان شد.
تشکیل شورای پدافند غیرعامل یک ضرورت است
فرماندار میبد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تشکیل شورای پدافند غیرعامل در شهرستان ها یک ضرورت است، گفت: اهمیت دادن به موضوع پدافند غیرعامل موجب توجه مسئولان، آگاهی مردم نسبت به این حوزه و امنیت پایدار می شود.
«حسين فلاح» ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در شهرستان میبد برای اقدامات دفاعی حداکثر استفاده را ببریم و تهیه طرح جامع پدافند شهرستان به عنوان یک شاخص در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای پدافند شهرستان میبد با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر و آغاز تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، خواستار توجه جدی و حفظ و ارتقاي امنیت در مدارس و آموزشگاه هاي عالي این شهرستان شد.
گفتنی است چهارمین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان یزد در شهرستان میبد فعالیت خود را آغاز کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا