استاندار یزد گفت: در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی متقاضی، باید به منظور جلوگیری از خواب سرمایه که خود مسبب ضرر و زیان اقتصادیست و سپس رونق تولید و اشتغال در استان، اولویت را به واحدهایی داد که بیشترین پیشرفت فیزیکی یا بالاترین حجم سرمایه گذاری را داشته و متقاضی اخذ تسهیلات هستند تا واحد مزبور زودتر به بهره برداری و شرایط تولید برسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهلمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان عصر یکشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۶ در سالن زنده یاد حمیدیا و به ریاست استاندار یزد برگزار شد.
سید محمد میرمحمدی در این جلسه پس از شنیدن گزارشات ارائه شده و موارد مطروحه، بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب جهت حل و فصل مشکل واحدهای تولیدی در امر اخذ تسهیلات به منظور رونق اشتغال و تولید از یک سو و لحاظ محدودیتها و مباحث قانونی مرتبط با بانکها از سوی دیگر تاکید کرد.
استاندار یزد سپس با تاکید بر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی جهت تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت خاطر نشان نمود: در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی متقاضی، باید به منظور جلوگیری از خواب سرمایه که خود مسبب ضرر و زیان اقتصادیست و سپس رونق تولید و اشتغال در استان، اولویت را به واحدهایی داد که بیشترین پیشرفت فیزیکی یا بالاترین حجم سرمایه گذاری را داشته و متقاضی اخذ تسهیلات هستند تا واحد مزبور زودتر به بهره برداری و شرایط تولید برسد.
میرمحمدی خاطر نشان نمود: از یک سو قطعا باید وضعیت واحدهای تولیدی مد نظر قرار گیرد و مشکلات آنها برطرف گردد و از سوی دیگر باید وضعیت وصولی بانکها در سالجاری نیز روشن شود تا با اشراف کامل نسبت به هر دو طرف، بتوانیم تصمیمات لازم و راهگشا را در این زمینه اتخاد کنیم.
وی در پایان خطاب به مدیران استان تاکید کرد: هدف ما از برگزازی این جلسات و صرف زمان، قطعا شناسایی موانع و مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان و آنگاه ارائه راهکار و اخذ تصمیمات در راستای رفع این مشکلات است و بدیهی است که مصوبات این کارگروه باید با جدیت و تا حصول نتیجه نهایی دنبال شده و گزارش مرتبط با آن ارائه گردد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از برگزاری جلسات کارگروه از ابتدا تا کنون ارائه نمود‌.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا