یزد فردا : امام جمعه مهریز گفت: کشتار مسلمانان بیگناه میانمار در سکوت مرگبار مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر جهان صورت می گیرد که جای بسی تاسف و تامل دارد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امروز در خطبه های نمازجمعه مهریز افزود: ملت ایران و امت اسلام باید نسل کشی مردم مسلمان میانمار را به رغم سکوت مدعیان حقوق بشر محکوم کنند.
وی ادامه داد: ما جنایات ارتش میانمار و گروه های افراطی علیه مسلمانان مظلوم و بی پناه را محکوم می کنیم چون یکی از مهمترین وقایع تلخ معاصر جهانی است.
امام جمعه مهریز بیان کرد: رفتار های ضد انسانی در مناطق مسلمان نشین و شیوه برخورد با حدود یک میلیون مسلمان میانماری سبب شده است هزاران نفر خانه و کاشانه خود را ترک و در دریاها و کوهستان ها آواره شوند.
محی الدینی گفت: امروز جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت می پذیرد و آنها که مدعی حقوق بشر هستند آیا این وضعیت را تحمل می کنند؟
وی از تلاش های خالصانه مدافعان حرم قدردانی کرد و یادآور شد: امروزه مدافعان حرم و جبهه مقاومت در خارج مرزها تلاش می کنند تا این انسان های حیوان صفت به داخل کشور نیایند.
امام جمعه مهریز یاد و خاطره شهدای 17 شهریور ماه سال 1357تهران را گرامی داشت و بیان کرد: قیام 17 شهریور و کشتار جمعی مردم بی دفاع توسط رژیم ستم شاهی در میدان ژاله تهران نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و امام راحل فرمودند این روز هدیه ای از عالم غیب است تا نسل ها آینده ببینند جمهوری اسلامی با چه جان نثاری هایی به دست آمده است و در حفظ آن بکوشند.
محی الدینی در خصوص روز جهانی مبارزه با بی سوادی تصریح کرد: بیسوادی پدیده شومی است که ریشه بسیاری از عقب ماندگی ها و کاستی هاست و امروزه مسئولان نهضت سواد آموزی کارهای ارزشمندی را انجام می دهند که باید از آنها تشکر کرد.
وی با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: یکی از حماسه های بزرگ که می توان آن را ابر حماسه تاریخ نامید غدیر خم است و به منزله قلب و نبض حیات بشر است و پیام آن ثمره و محصول مجاهدت همه انبیا الهی است.
امام جمعه مهریز گفت: در روز غدیر خم تکلیف امت اسلامی در زمینه حکومت و هدایت تعیین شد و قرآن می فرماید آن روز، روز یاس و ناامیدی دشمنان است و کفر جهانی از ولایت می ترسد و واهمه دارد بنابراین لازمه استمرار فرهنگ غدیر، تبعیت از ولایت فقیه است.
محی الدینی یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران را گرامی داشت و ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را تبریک گفت.
همچنین نمازگزاران جمعه مهریز جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا