یزد فردا ک امام جمعه موقت اردکان با اشاره به اهمیت غدیر خم و فلسفه وجودی آن در اسلام گفت: هموطنان مسلمان در غدیر خم با تعهد دینی شان پیمان برادری با هم می بندند.

حجت الاسلام محمدعلی محیطی در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان با تبریک دهه ولایت و امامت افزود: عید غدیر خم حماسه بزرگ تاریخی است،اگر به درستی آیین آن برگزار شود زمینه وحدت را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: غدیر یعنی امنیت همه جانبه و پایدار ، اگر غدیر واقعی اجرا شود در دنیا ما دیگر از نظر امنیتی مشکلی نخواهیم داشت .
امام جمعه موقت اردکان با بیان اینکه غدیر یعنی برادری و برابری تصریح کرد: این عید به معنای خوبی و زیبایی است که آرزوی بشریت است.
محیطی گفت: جای تاسف دارد عهدهایی که در غدیر بسته شده به فراموشی سپرده شده است.
امام جمعه موقت اردکان با بیان اینکه امروز 17 شهریور، مصادف با سالروز قیام و کشتار مردم بی دفاع توسط رژیم ستم شاهی در میدان ژاله تهران است که به جمعه سیاه خونین مشهور شد اظهار کرد: رژیم غافل از آن بود که صفوف انقلاب را نمی شود با کشتار فجیع از هم پاشید چون خون شهدا باعث رویش بیشتر انقلاب شد.
محیطی در ادامه گفت: مساله مهم دیگر که این روز ها در صدر خبرها قرار گرفت،قلوب هر مسلمان و غیر مسلمان را به درد آورده ، جنایت بوداییان و ارتش و دولت میانمار است که با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می شود .
وی با بیان اینکه این جنایات فجیع است ، بیش از 200 هزار مسلمان را کشته یا زخمی کردند، افزود: حتی برخی کشورهای اروپایی صدور سلاح را به میانمار متوقف کرده اند اما آمریکا همچنان سلاح به این کشور می فرستد.
امام جمعه موقت اردکان تصریح کرد: غرب در صدر آن آمریکا از مساله حقوق بشر استفاده ابزاری می کند در مقابل فجیع ترین نقض حقوق بشر در یمن و میانمار نه تنها سکوت مرگ بار اختیار می کند بلکه کمک می کند و به جای محکومیت آنها ایران را به نقض حقوق بشر متهم می سازد و آن را بهانه ای برای تحریم ایران قرار می دهد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا