رئیس انجمن رمز ایران از بی‌توجهی و عدم حساسیت برخی مسئولان به امنیت فضای تبادل اطلاعات انتقاد و تاکید کرد: بیشترین خطرات و تهدیدهایی که سازمان‌های کشور را تهدید می‌کند به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری است.

 چهاردهمین کنفرانس انجمن رمز ایران چهارشنبه در شیراز گشایش یافت که به گفته رئیس این انجمن، محور این کنفرانس امنیت سیستم‌های صنعتی است.

محمدرضا عارف، رئیس انجمن رمز ایران در همین ارتباط با بیان اینکه بیشترین خطرات و تهدیدهایی که سازمان‌های کشور را تهدید می‌کند به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری است، گفت: انجمن رمز ایران که سازمان غیردولتی است در کنار فعالیت‌های علمی نگاه به راهبردهای کلی کشور نیز دارد و سعی می‌شود راهبردهای این انجمن در این مسیر قرار گیرد و مشکلات کلان حوزه افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) را با کمک دستگاه‌های ذیربط بررسی کند.

وی بر خوب بودن وضعیت علمی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: از وجود استادان برجسته در این زمینه به اندازه کافی بهره‌مند هستیم و همچنین دانشجویان نخبه و با انگیزه‌ای در این حوزه داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مشکل اصلی ما در این زمینه بی‌توجهی و عدم حساسیت برخی از مسئولان به امور این حوزه است.

رئیس انجمن رمز ایران در پاسخ به سوالی درباره پیگیری سازوکار قانونی در مجلس برای بکارگیری دستاوردهای انجمن رمز ایران در زیرساخت‌های امنیت تبادل اطلاعات دستگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: استفاده از راهبردهای علمی لزوما نباید با تکلیف قانونی همراه باشد و در این انجمن تلاش شده که تعامل و همکاری با دستگاه‌های ذیربط مدنظر قرار گیرد تا از دستاوردهای علمی بهره ببرند.

عارف افزود: یکی از کمیته‌های فعال این انجمن کمیته فناوری و صنعت است که تلاش می‌شود با دعوت از صنعت‌گران برای شرکت در این کمیته آنها را نسبت به خطرات و تهدیدهای احتمالی آگاه کنند. هدف این است که آنها به جای چماق قانون به انجام اقدامات علمی ترغیب شوند.

وی ادامه داد: کارهای علمی انجمن رمز ایران قاعدتا مورد توجه همه نهادها از جمله شورای عالی فضای مجازی قرار دارد و در عین حال برای افزایش همکاری و تعامل بیشتر تفاهم نامه‌ای با دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی منعقد شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا