فرماندار شهرستان بهاباد با بیان اینکه زمین لرزه بهاباد خسارت جانی نداشت، از وقوع سالانه ۸۰۰ زمین لرزه کوچک و بزرگ در بهاباد خبر داد.

لرزه‌ای به قدرت 4.4 ریشتر و در عرض جغرافیایی 31.642 و طول جغرافیایی 56.092، ظهر امروز شهرستان بهاباد در استان یزد را لرزاند.

این زمین‌لرزه ساعت 13 و 50 دقیقه ظهر امروز در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست و قدرت آن به حدی بود که بخشی از شهرستان بافق هم این لرزش زمین را احساس کردند.

شهرستان بهاباد در طول سال شاهد زمین لرزه های متعددی است که عمده این زمین لرزه ها کمتر از دو ریشتر به وقوع می پیوندد اما در دو هفته اخیر، بهاباد شاهد دو زمین لرزه با قدرت بیش از 4 ریشتر بوده است.

عباس اقبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهاباد، با اشاره به وقوع زلزله 4.4 ریشتری امروز ظهر در شهرستان بهاباد اظهار داشت: این زمین لرزه دارای خسارت جزئی مالی بوده و خسارت جانی به دنبال نداشته است.

وی با اشاره به وقوع خسارت جزئی مالی به برخی ساختمان‌ها در منطقه زلزله‌زده که روستای خوصف ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه، نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند تا خسارت احتمالی را بررسی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه سالانه بیش از 800 زمین‌لرزه کوچک و بزرگ در بهاباد احساس می‌شود، ادامه داد: زمین‌لرزه امروز شدت بسیار زیادی داشت و سبب رعب و وحشت مردم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا