یزدفردا "انتخاب استاندار یزد و حواشی پیش آمده توسط اصلاح طلبان استان ،دکتر محمد دهستانی
رییس شورای سیاستگذاری ستاد انتخابات مرکزی دکتر روحانی در استان یزد و رییس ستاد انتخاباتی دور اول ریاست جمهوری روحانی در یزد که دبیر  حزب اعتدال و توسعه استان یزد را در کارنامه خود دارد وادار به واکنش تند کرد .

دکتر محمد دهستانی که در دور اول ریاست جمهوری روحانی به احترام ریش سفیدان یزدی کمتر در مسائل اجرایی وارد شده بود و بیشتر همراهی با دوستان اصلاح طلب خود را برگزیده بود ودر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روحانی همچنان به عنوان سرباز گمنام ستاد  روحانی در استان انجام وظیفه کرده است و تمام هم و غم خود را بر این  پایه استوار کرده بود که به عنوان اولین کسی که با روحانی دریزد  بیعت کرده و در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در زمانی که تمام اصلاح طلبان استان گرد دکتر عارف می چرخیدند او تک و تنها با تعدادی از اعضا ی ستادش سعی خود را کرد تا با احترام به دکتر عارف برای دکتر روحانی تبلیغات کند و پس از استعفاء دکتر عارف از ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری با روی گشاده پذیرای دکتر طالبی  قائم مقام ستاد دکتر عارف و همراهانش  شد و نخواست به هرقیمتی پیروزی دکتر روحانی را  را به نام خود در یزد ثبت کند و از همان زمان همه را در جشن پیروزی دکتر روحانی سهیم کردو در سمت های دولت نیز به کمترین سمت یعنی مشاور استاندار بسنده کرد و در نیمه راه به دلیل حضور در انتخابات مجلس از این سمت نیز کناره گیری کرد  و هرگز به دنبال سهم خواهی در دولت نبود .


وی در شورای اصلاح طلبان استان هم تمام هم و غم خود را برای وحدت این شورا به کاربست و تا پیروز انتخابات مجلس دراستان را به هفکران خود هدیه کند و متاسفانه تلاش های او در انتخابات شورا با دودستگی پیش آمده در اصلاح طلبان نتیجه نداد و شورای اصلاح طلبان استان در انتخابات شوراها بدون لیست شرکت کند و رییس ستاد مرکزی روحانی بتواند خود شخصا لیست انتخاباتی بدهد و از همراهی هفکران خود بیشترین بهره را ببرد .


دکتر دهستانی نوشت:بر طبق قانون و سنت در جمهوری اسلامی، تاکنون انتخاب استانداران به دوشیوه انجام شده است:
1- انتخاب یک فرد با گرایش همسو با دولت توسط وزیر کشور وقت البته غالبا طی مشورت با نمایندگان مجلس و نماینده مقام معظم رهبری در استان مربوطه
2- شیوه احمدی نژاد، که یا مسئول ستاد انتخابات خود در هر استان و یا یکی از نزدیکان خود را بعنوان استاندار بدون مشورت با هیچکس در استانها بر میگزید...

تشکیل جلسه ای بنام هم اندیشی با دعوت از افراد خاص نزدیک به یک تفکر و جریان، و رای گیری و قرعه کشی برای امری که نه در حیطه وظایف است و نه طی بررسی های انجام شده از سوی هیات دولت یا وزیر کشور درخواستی ارسال گردیده و خاطرات قدیمی بازی با رمل و اسطرلاب برای انتخاب استاندار و پیشنهاد به مجمع نمایندگان!! را تداعی میکند، احتمالا نوعی نسخه جعلی از بومی سازی کردن  اصلاح طلبی و البته نوع مودبانه سرکار گذاشتن فعالان و زحمت کشان عرصه انتخابات و سیاست و از همه مهمتر مردم استان و توهین به شعور ایشان مثل مصاحبه و گرفتن برنامه و گزارش شهرداری  به شیوه منسوخ و ابتکاری  رئیس دولت نهم و دهم میباشد...


♦️که در اینصورت به شرط محال واگذاری این امر مهم باتوجه به اینکه ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استانها دارای یک شورای سیاستگذاری مرکزی مافوق که بعنوان مثال در شورای استان یزد، 40 نفر از بزرگان استان و کشور حضور داشتند و در ده  شهرستان هم، ده رییس و ده قائم مقام و اعضاء که در کل استان حدود 500 عضو شورای سیاست گذاری ستاد انتخابات 96 هستند شایسته بود تمام اعضا شورای سیاستگذاری استان و  روسا و قائم مقام انها جهت این امر مهم حضور میداشتند.

انهم به شرط درخواست وزیر کشور یا هیات دولت برای اخذ چنین نظری که حال با این روش غلط و نادرست جز توهین به همه و دولت هم ادای بی احترامی شده.

چنین کاری در ستاد 92 هم مرسوم نبود و حتی اگر گاهی استعلامی شد و بر اساس ان به مرکز پاسخ داده شد همین متفکران امروز و به اصطلاح میز متولیان استان یزد که اصلا کسی برایشان پشیزی ارزش ندارد بانک وامصیبتا ی سهم خواهی به راه انداختند و همانهایی که امروز در انتخاب شورایی مردم را لا یحق و دیگران را مرتد دانسته و نهایتا همه انتخابهای انها منتهی به کبوترانی از نوع حرم شده که از بامی به بامی پریده و این استان را به سوی پیری همیشگی برنامه ای و تک محوری که دیگر دستشان رو شده و مردم هم فهمیدند که فقط به یک اندیشه و یک فکر محدود و محکوم هستند میکشانند.

بنظر میرسد اقایان اگر از فعالان به بازی گرفته شده که شخصا سه بار تا کنون حداقل به اقای x یاداور شدم در این همه جوان ایجاد امید کاذب و  ایجاد توقع نکنید که بعدا دولت را بخاطر اعمال نظر برخی و انتخاب محدود خود خوانده نا کارمد و غیر قابل اعتماد جلوه دهید که اینجا دیار مردمی فهمیم اما در عمل تصمیم گیر برای مردم بایسته سالار است نه شایسته و تابع نظر جمع و بعبارتی اگر بامنی باش و گرنه یک کافر محکوم به مرگی...

حال از این بحث هم بگذریم که همه بر سر جوی بر نخیل و معطل و به سخره گرفته شده اند بگویند ببینیم  دیگر کی و کجا مرسوم بوده در جلسه ای، بدون اطلاع افراد و  بدون اعلام آمادگی شان برای چنین انتخابی رای گیری کنند و یا با قرعه استاندار انتخاب کنند؟؟!!!
مگر در عصر حجر و مفرغ هستیم؟؟!!! 

اگر انتخاب استاندار بر مبناست لطفا مستند خواسته شده از دولت یا وزیر کشور را ارائه کنید و از همه بخاطر سهم خواه خواندن سالهای قبل ستادها عذر خواهی کنید و اگر نیست الان از این همه فعال سیاسی مظلوم واقع شده سیاسی به بازیهای پشت پرده که در این مرحله نخواستم بیشتر چیزی را باز کنم طلب عفو کنید و از غیر حاضرین هم عذرخواهی کنید.

انحصار خود را کنار بگذارید و انتخاب استاندار را از کبوتران حرمتان خارج کنید البته این به معنی عدم محبوبیت دوستان در معرض رای ناهمگن و نابجای روز قبل نیست که ادای احترام و ادب به ساحتشان میکنم.


و باید گفت این کار  بجز توهین به دولت 24 میلیونی و افرادی که در خصوصشان رای و قرعه انداخته اید هیچ نخواهد بود
 و حرف پایانی این حرکت در حالی صورت میگیرد که در تهران،  اقدام دیگر و انتخاب متفاوتی در حال انجام میدهید و کار تمتم است و اینجا همه بر سر کار شما.........
 خوبست مدعیان ریاست بر اصلاح طلبی استان، با اکرام بزرگان سیاست استان، و احترام به شعور مردم و فعالان سیاسی، در گفتار و رفتار خود صداقت داشته و لابی های متعدد را نه برای تعالی استان که برای خوش امد و نیامد خودتان کنار بگذارند.

با عذر خواهی اگر در کلام حق تلخی وجود دارد که قصد فقط تنویر و تذکر اول به خودم و دوم به شما زحمتکشان عرصه سیاسیست که شاید گاهی از راه صلاح مردم خارج میشویم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا