نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان با بيان اينکه در محور اول" قدرت الله نوروزي" با ۱۳ راي به عنوان شهردار اصفهان به صورت رسمي انتخاب شد، گفت: شهردار سابق اصفهان "مهدي جمالي نژاد" نيز با ۱۳ راي به عنوان سرپرست شهرداري اصفهان تا تعيين حکم شهردار انتخاب شد.

یزدفردا"
نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان گفت: در اولين جلسه علني شوراي شهر وحدت، صميميت  و دوستي استشمام مي شد و به طور حتم نيز با همراهي  مسئولان و همدلي شهروندان روزهاي خوشي در انتظار اصفهان است.
علیرضا نصراصفهانی در برنامه تلویزیوني  "اينجا اصفهان " اظهارکرد: شنبه گذشته اولين جلسه دوره پنجم شوراي اسلامي شهر اصفهان  در ۲ بخش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش اول نیز آیين آغاز به کار دوره پنجم شوراي اسلامي شهر اصفهان با حضور استاندار، معاونان استاندار، نمايندگان مجلس و اعضاي دوره چهارم و پنجم شوراي اسلامي شهر اصفهان برگزار شد، گفت: استاندار نيز با ارائه مطالب در اين بخش از اعضاي شورا خواست تا با وحدت و انسجام نيز امورات را پيگيري کنند همچنين  اين نويد را دادند که همه ارگان ها، سازمان ها و نهادها همراهان خوبي براي شوراي دوره پنجم خواهند بود.

نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اينکه رييس دوره چهارم شوراي اسلامي شهر مطالبي را ارائه کردند و از قول اعضاي شوراي اسلامي دوره چهارم نيز اعلام آمادگي هرگونه همکاري را با اعضاي دوره پنجم شوراي اسلامي  کردند، عنوان كرد: نمايندگان مجلس نيز تاكيد داشتند كه اعضاي شورا به عنوان پارلمان محلي بايد كارها را در شهر دنبال كنند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام جلسه  آیين افتتاح شورا نيز قسمت دوم جلسه با حضور خبرنگاران و اعضاي شوراي دوره پنجم آغاز شد، ادامه داد: در بخش دوم نيز تصميم گيري بر سر  ۳ موضوع انجام شد.

نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان با بيان اينکه در محور اول" قدرت الله نوروزي" با ۱۳ راي به عنوان شهردار اصفهان به صورت رسمي  انتخاب شد، گفت: شهردار سابق اصفهان "مهدي جمالي نژاد" نيز با  ۱۳ راي به عنوان سرپرست شهرداري اصفهان تا تعيين حکم شهردار انتخاب شد.

نصر اصفهانی تاکید کرد: در محور سوم با رای همه اعضا روزهای جلسه علني از شنبه به يکشنبه  و جلسه تلفيق نيز از روز دوشنبه نيز به روز سه شنبه تغيير يافت.

وی با اشاره به میثاق اعضای شورا با شهدا اضافه کرد: در روز سه شنبه هفته گذشته اعضای شوراي دوره چهارم به عنوان روز پاياني فعاليت خود و در روز چهارشنبه نيز اعضاي پنجم دوره شوراي اسلامي به عنوان آغاز فعاليت خود و براي ميثاق با شهدا در گلستان شهدا حضور پيدا کردند.

نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در اولين جلسه شوراي وحدت، صميميت  و دوستي استشمام مي شد و به طور حتم نيز با همراهي  مسئولان و همدلي شهروندان روزهاي خوشي در انتظار اصفهان است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه جلسات جمعی در ۲بخش برگزار می شود، ادامه داد: در بخش اول نيز جلسات علني که به اتفاق همه اعضاي شورا و اصحاب رسانه نيز در صحن علني شورا در تالار شهرداري برگزار مي شود و جلسات تلفيق با حضور همه اعضاي کميسيون ۵گانه شوراي اسلامي شهر از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ۱۲ ظهر برگزار مي شود اما در اين جلسه خبرنگاران حضور ندارند.

نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان گفت: در جلسه تلفيق  لوايح و طرح هايي که در جلسات علني به کميسيون تلفيق ارجاع داده رسيدگي مي شود و با مشارکت همه اعضا نيز بهترين تصميم گرفته و در صحن علني ارائه مي شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در شورای سوم ۳ کميسيون در حوزه هاي فرهنگي – اجتماعي، اقتصادي و حقوقي و گردشگري و کميسيون عمران  و شهرسازي وجود داشت که به دليل ضرورت هايي كه در اين دوره پيش آمد كميسيون حمل ونقل و ترافيك- محيط زيست و فناوري اطلاعات به وجود آمد از اين رو دوره سوم شوراي اسلامي نيز كار خود را با ۴ كميسيون ادامه داد.

نایب رییس شورای اسلامي شهر شهر اصفهان با تاکيد بر اينکه در دوره چهارم  شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز کميسيون بهداشت- سلامت و خدمات شهري نيز اضافه شد، اظهار کرد: در حال حاضر نيز ۵ كميسيون در شورا وجود دارد كه هركدام از اين كميسيون ها نيز ماموريت مشخصي را بر عهده دارند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه کمیسيون فرهنگي – اجتماعي -  ورزشي با حضور اعضايي که در اين حوزه تخصص دارند تشکيل مي شود و  در هفته يك تا ۲ روز اين جلسات برگزار مي شود همچنين در اين كميسيون نيز  لايحه هاي امور فرهنگي- اجتماعي و ورزشي بررسي مي شود، افزود: لايحه هايي كه رنگ و بوي اقتصادي دارد و توافقاتي كه در مناطق انجام مي شود در  كميسيون امور اقتصادي وحقوقي گردشگري بررسي مي شود همچنين موارد صنعت گردشگري و صنعت توريست و مباحث حقوقي كه مرتبط با تمام كميسيون ها و كليات شوراي شهر  است در اين كميسيون بررسي مي شود.

وی  با تاکید براینکه درکمیسيون بهداشت سلامت و خدمات شهري به سلامت شهروندان، نظافت و بهداشت شهر توجه مي شود، گفت: کميسيون عمران و شهرسازي و معماري نيز لوايحي كه در حوزه هاي شهرسازي و عمران و معماري  با حضور كارشناسان مطرح مي شود بررسي مي گردد.

نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کميسيون حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست و فناوري اطلاعات در حوزه ترافيک و مواردي كه مرتبط به ترافيك در حوزه حمل و نقل است مي پردازد همچنين مباحث فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين كميسيون بررسي مي شود.

نصراصفهانی گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی هر کمیسيون ۷ عضو داشت اما با توجه به تغيير تعداد اعضاي شوراي اسلامي در دوره پنجم نيز هر کميسيون با ۵ نفر عضو تشکيل مي شود همچنين هر نفر بايد در۲ کميسيون عضو باشد تا جبران تغيير جمعيت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود  تصریح کرد: مرکز پژوهش های شوراي اسلامي با نخبگان، کارشناسان و افراد صاحب نظر نيز ارتباط دارد تا نيازهاي مختلف کميسيون هايي كه به اين مركز ارجاع داده مي شود كارشناسي تر بررسي و براي تصميم گيري به كميسيون هاي مختلف ارائه شود.

نایب رییس شورای اسلامي شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اينکه کميته هاي نظارتي با حضور چند نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان تشکيل شده است، ‌ تاکيد كرد: اين كميته  نيز  شنبه هر هفته در مناطق مختلف شهرداري اصفهان براي بررسي مشكلات و پيشنهادات شهروندان تشكيل تا مشكلات شهروندان در كوتاه ترين زمان ممكن برطرف مي شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه از هفته آینده روز يکشنبه با اطلاع رساني که از طريق روابط عمومي شورا و مناطق انجام مي شود درکنار شهروندان براي بررسي مشكلات آنان حضور پيدا مي كنيم، گفت: شهروندان با مراجعه به شهرداري هاي مناطق و دبيرخانه شوراي اسلامي شهر اصفهان مي توانند ثبت نام و مشكلات و پيشنهادات خود را با ما در ميان بگذارند.

وی با بیان  اینکه هرکدام از اعضای شوراي اسلامي  شهر  در هر هفته چند روزي و چند ساعتي را در دبيرخانه شورا حضور دارند تا از نزديک شنواي مشکلات شهروندان باشند، عنوان كرد: همچنين شهروندان مي توانند با نمايندگان خود از طريق شبكه هاي اجتماعي و تلفن با اعضاي شورا ارتباط برقرار كنند.

نصر اصفهانی در ادامه با اشاره به اینکه اگر ارتباطات با نمایندگان مجلس بیشتر شود، بسياري از مشکلاتي که ساز وکار آن دست شوراي شهر نيست، قابل انتقال به مسئولان است، اظهار كرد: يكي از اتفاقاتي كه در جلسه هاي علني مي افتاد نطق ميان دستور و تذكراتي است كه از طريق اعضاي شورا خطاب به مسئولان مطرح مي شود.

وی دامه داد:جلساتی مشترک با نمایندگان مجلس برای سرعت گرفتن فعاليت هاي عمراني، فرهنگي و غيره بايد تشکيل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا