عباس ملازینلی


🔹اینک که منتخبان ما در شورای پنجم شهر یزد در آستانه انتخاب بسیار حساس و خطیر "شهردار" برای شهر یزد می باشند به عنوان یک شهروند و دقیقا در همین زمان بسیار حساس بیان نکته  و خواهشی را ضروری دانستم.

🔹می دانيم که نمایندگان مردم یزد در شورای پنجم پروسه انتخاب شهردار را با مداقه و وسواسي وصف ناشدني و البته با شیوه ای عالمانه و قابل ستایش در دستور کار خود دارند.

🔹در مدت زمانی که فرآیند مربوطه در حال انجام بوده تا کنون، متاسفانه حرکتهایی ایذایی و بعضا غیر اخلاقی و در برخی موارد، بسیار ناشایست توسط عده ای با کمک باندهای رسانه ای اشان شروع  و البته با هدفی خاص که کاملا هم هدف آن مشهود هست، در حال طرح ریزی و انجام هست.

🔹پر واضح است این حرکتهای کذایی برای فشار اجتماعی و رسانه ای کاذب بر شورای شهر و انحراف ذهن آنها از انتخاب درست می باشد!!

🔹فعالیتهایی اعم از نسبت دادن اصول گرایی و احمدی نژادی به فلان گزینه! راه اندازی جریانهای نظر سازی (نه نظر سنجی که نظرسنجی و افکار پژوهی، شیوه های علمی و متقن خود را دارد!)،  بیان اخبار جهت دار برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی و...  از جمله فشارهای ناصواب برای رسیدن به هدفی ناصواب تر می باشد.
🔹این کارها و حرفهای غیر منصفانه و تنگ نظرانه، بنده را به یاد بخشی از کتاب سفرنامه تلگرافچی انداخت. ماموری خارجی که از پایتخت ماموریت داشت شمال تا جنوب ایران را تلگراف بکشد. در جریان این ماموریت، رویدادها و گزارش های سفر طولانی خود را هم می نوشت.

🔹و اما بخشی که متاسفانه درباره یزد هست و بنده به یاد آن افتادم:

 "......در تمام اين سفر در همه جا مردم در حق بنده با كمال ادب بودند جز در يزد.
روز اول كه وارد شديم با وجود آنكه صاحب منصب عرب و سواره ی زياد مصطفي قلي خان از جهت استقبال بيرون آمده و همراه بودند، مردم در كوچه و بازار حرف هاي ناشايسته مي زدند.
تا داخل قلعه نشدم آسودگي نداشتم....."

🔹دوست ارجمندم:
به عنوان یک صاحب رسانه، اگر از آسمان و زمین به یزد نگاه کنیم، می بینیم که با وجود پتانسیل ها و شاخص های بالای اقتصادی در یزد، این شهر از بسیاری جهات اعم از ظاهری و حتی فرهنگی، از سایر مراکز استان اطراف خودش، عقب تر هست.
🔹بیایید با هم رو راست باشیم: به نظر بنده بخش عمده ای از این عقب ماندگي به خاطر باند و باند بازیهایی اینچنین بوده که همیشه مدیران شایسته و کارآمد و البته کسانی که در هیچ باند و زد و بندی نبوده اند، فرصت کار در یزد را نیافته اند!

🔹و رفع این معضل بزرگ را به نظرم باید در تغییر نگرش مردمی جستجو کنیم که بیش از 120 سال پیش هم مرد خارجی به آن اشاره کرده بود!!

🔹درخواست و خواهش بنده حمایت کلامی، نوشتاری و رسانه ای از شورای شهرمان در برابر این هجمه های "غیر منصفانه" و "هدف دار"! هست تا بتوانند در آرامش، به بهترین انتخاب برسند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا