یزد فردا : غلامعلی سفید رئیس شورای پنجم شهر یزد انتخاب جمالی نژاد به عنوان شهردار یزد را تایید کرد. درهمین حال شهردار منتخب یزد در گفت‌وگو با فارس در اصفهان دلایل انتخاب شهر یزد برای ادامه فعالیتش را تشریح کرد.رئیس سابق شورای اسلامی شهر اصفهان هم اعلام کرد: مهدی جمالی نژاد شهردار سابق اصفهان، به عنوان شهردار یزد انتخاب شد.

 غلامعلی سفید رئیس شورای پنجم شهر یزد انتخاب جمالی نژاد به عنوان شهردار یزد را تایید کرد.
غلامعلی سفید در گفتگو با خبرنگار تابناک یزد گفت: با رایزنی و مشورت وبررسی اعضای شورای شهر تصمیم گرفته شد آقای جمالی نژاد شهردار اصفهان به عنوان شهردار یزد انتخاب شود.
وی افزود: در جلسه امشب شورای شهر رای گیری رسمی انجام و اعلام خواهد شد.
سفید در پاسخ به این سوال که شورای اهواز هم او را گزینه معرفی کرده بود گفت: بله ایشان  گفته بودند اگر هر 13 عضو شورای اهواز به ایشان رای بدهند می رود که گویا فقط 10 رای داشته است اما در یزد چون 11 رای داشته است و اکثریت مطلق داشته است یزد را انتخاب کرده است.

جمالی نژاد انتخاب شده است
در حالی که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد اعلام کرد: در جلسه علنی شورا شنبه 96/6/4 ساعت 16.30 شهردار یزد انتخاب می شودو کلیه اصحاب رسانه می توانند در این جلسه حضور یابند اما خبرگزاری فارس در اصفهان به نقل از رضا امینی رئیس دوره چهارم شورای شهر اصفهان از انتخاب رسمی جمالی خبر داده است، امینی صبح امروز در اولین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر اظهارکرد: مهدی جمالی‌نژاد شهردار کنونی شهر اصفهان رسماً به عنوان شهردار شهر یزد انتخاب شده است.
گفتنی است؛ جمالی نژاد پس از رایزنی با شوراهای شهرهای اهواز، کرج، رشت و همدان نهایتا شهردار یزد شد.

شهردار منتخب یزد در گفت‌وگو با فارس دلایل انتخاب شهر یزد برای ادامه فعالیتش را تشریح کرد
مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ضمن تشکر فراوان از اعضای شورای شهرها و کلان‌شهرهایی که طی چند ماه گذشته به بنده لطف داشته و لایق خدمت‌گزاری به شهروندان‌شان تشخیص داده بودند و با عرض پوزش از اینکه توفیق خدمت‌گزاری در این کلان‌شهرها از بنده سلب شد، با توجه به بررسی‌های مختلف و سنجیدن همه شرایط و شاخص‌ها، شهر یزد را برای ادامه خدمت انتخاب کرده‌ام.
وی ضمن تقدیر از شوراهای اسلامی شهرهای مختلفی از جمله اهواز، رشت، کرج، اصفهان و یزد عنوان کرد: به‌ طور ویژه از دوستان و برادران خوبم در شورای اسلامی شهر اهواز تشکر کرده و خاضعانه از الطاف ایشان نسبت به حقیر سپاسگزارم که حتی تا ساعتی قبل و دقایق پایانی تصمیم اینجانب نیز ادامه داشت؛ علی‌رغم اشتیاق فراوان به خدمت‌گزاری به مردم‌ ارزشمند، ولایتمدار و فرهیخته اهواز، به جهت حفظ انسجام و اتحاد بیشتر بین نیروهای بومی منطقه و جلوگیری از هرگونه انشقاق و دو دستگی بین شهروندان خوب فارس و عرب  اهواز  ترجیح را بر این دیدم که یک نیروی بومی در اهواز خدمت‌گزار باشد و بنده در سنگر دیگری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران خدمت کنم.
شهردار منتخب یزد ادامه داد: اهواز جای پای شهیدان بزرگی همچون خرازی‌ها و میثمی‌هاست و هنوز می‌توان بوی ایثار و شهادت را از این سرزمین استشمام کرد؛ حضور در این شهر و خادمی زائران راهیان نور برایم افتخاری بود که با توجه به دیگر شرایط این توفیق حاصل نشد.
وی در خصوص انتخاب یزد برای ادامه فعالیت عنوان کرد: با توجه به انتخاب شدن شهر یزد به عنوان یک شهر جهانی و قرابت این شهر از جهات مختلف تاریخی و اجتماعی که می‌تواند استفاده از تجارب شهر اصفهان را آسان‌تر کند، جمع‌بندی بر ادامه فعالیت در این شهر شد.
جمالی‌نژاد در پایان از حسن نظر و تلاش گسترده شورای شهر یزد و سایر مسؤولان شهر و استان یزد تشکر و ابراز امیدواری کرد:  با این همدلی و وفاق ایجاد شده بین همه نیروها در شهر یزد، به زودی شاهد برگ‌های‌ زرینی از خدمت به مردم و شهروندان و انجام پروژه‌های بزرگ و بی‌نظیر در این موزه شهر باشیم.



میزان تحصیلات:
 - دارای ۴ مدرک دانشگاهی:
- دو مدرک از دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان
- کارشناسی ارشد رشته روابط بین الملل از دانشگاه آزاد اسلامی
- فارغ التحصیل دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان

توانمندی ها:
      -تجربه اداره شهرهای کوچک استان تا رسیدن به مدیریت کلان شهر اصفهان در یك بازه بیست ساله
     -سابقه حضور در معاونت هماهنگی مناطق و سازمان های شهرداری اصفهان و در نتیجه ایجاد شناخت کامل بر مختصات تشکیلاتی و منابع انسانی مدیریت شهری
    -حضور در نقش معاونت عمرانی استانداری اصفهان و در نتیجه امکان برقراری ارتباطات در سطح ملی و شناخت کامل از منابع و مختصات منطقه ای
    -مدیریت مرکز اجرایی ای اس گستر مالزی از سوی شهرداری اصفهان و به دنبال آن آشنایی با ارتباطات جهانی و امکان جذب مشارکت های گسترده خارجی
    -تالیف چند جلد کتاب در حوزه مدیرت شهری
    -عملیاتی کردن مباحث جدید مثل خلاقیت و نوآوری در مدیریت شهری با ورود این مباحث به ساختار سازمانی به وسیله تاسیس اولین مرکز خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان
    -طراحی برنامه های پیاده راه چهارباغ و توسعه دوچرخه و نهضت درختکاری جهت تغییر مدیریت شهری از شهر کالبدی به شهر انسانی
   -طراحی برنامه های متعدد جهت ارتباط فراگیر با مردم از سلیقه ها و دیدگاه های مختلف تا ادیان و اقلیت های اصفهان

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا