مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در اولین روز کارگاه آموزشی، تمرین ستادی مدیریت بحران استان یزد گفت : نیاز به ادبیات جدید در مباحث جستجو و نجات در حوادث طبیعی و انسان ساخت، اسکان و تغذیه اضطراری و لزوم آینده نگری به مباحث جامعه تاب آور هستیم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد‌‌؛ احدپور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد که درجمع مدیران و کارشناسان ستادی مدیریت بحران استان سخن می گفت ‌؛ ضرورت مقابله با بحران و پاسخگویی سریع و مناسب در حوادث احتمالی را نیازمند ادببات جدید در مباحث جستجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری دانست و همچنین بر لزوم توجه به موضوعات جدید و آموزش همگانی در مسئله جامعه تاب آور تاکید کرد.

عباس احدپور در این خصوص عنوان کرد؛

 کشور ما در ده سال گذشته بیشترین آمار حادثه طبیعی زلزله دردنیا دارا بوده است و از سوی حوادث وسوانح را دومین علت کلی مرگ و میر نزد ایرانیان و اولین علت مرگ و میر زیر چهل سال کشور می باشدکه با ملاحظه چرخه مدیریت حوادث در کشورمشخص می شود اقدامات و فعالیت های جستجو و نجات و متعاقب آن اسکان و تغذیه اضطراری در بخش پاسخ به سوانح ضرورت پیدا می کند که نیازمند توجه بیشتر و ادبیات جدید دراین حوزه هستیم.

وی در این زمینه برلزوم آشنایی مدیران و دست اندرکاران با این موضوعات را در کشور حادثه خیز ما امری مهم و اساسی دانست و اذعان داشت در تلاش هستیم تا ادبیات جدید در رابطه با این موضوعات در اختیار مدیران و کارشناسان ستادی استان قرار دهیم.

احدپور آموزش مدیران و  مردم را در خصوص مقابله با بحران و پاسخگویی سریع و مناسب در جهت ایجاد جامعه تاب آور را ضروری دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا