استاندار یزد گفت: ورود هر چه بیشتر کالاهای سرمایه ای به استان، نشانه ای از رونق بیشتر اقتصادی استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی عصر سه شنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۶ در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن حمیدیا برگزار شد، ورود هر چه بیشتر کالاهای سرمایه ای به استان را، نشانه ای از رونق بیشتر اقتصادی استان دانست.
استاندار یزد با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل راه آهن استان، دو خطه شدن راه آهن و گسترش خطوط ریلی استان را کاری مهم اما زمان بر دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به تلاشها و برنامه ریزیهای صورت گرفته، پیشرفتهای خوبی در این خصوص داشته ایم.
وی گسترش خطوط ریلی استان را امری بسیار حیاتی و اثر بخش دانست و خاطر نشان کرد: با تحقق این امر گام بلندی در راستای تسهیل حمل و نقل مسافر و بار و کاهش تصادفات و آلودگی زیست محیطی استان برداشته می شود و مجموعه مدیریت استان به اجرای این پروژه به عنوان یک کار زیر بنایی و لازم نگاه می کند.
میرمحمدی آنگاه به گزارش ارائه شده از سوی معاونت اداره کل گمرک استان اشاره کرد و افزود: گزارشات و آمارهای ارائه شده از سوی گمرک، باید همواره با تجزیه و تحلیل مناسب همراه باشد چرا که ارائه آمار بدون تحلیل، پژوهش و آینده نگری، آنچنان که شایسته است در رفع مشکلات و برنامه ریزی آتی به ما کمک نخواهد کرد.
استاندار در پایان با اشاره به مباحث مطروحه از اعضای کارگروه خواست تا برای جلسه آتی، پیشنهادات خود را جهت تکمیل خط ریلی مرزی با مشارکت استان و به منظور تسهیل کار صادرکنندگان ارائه نمایند.
گفتنی است در این نشست، موضوع اتصال منطقه ویژه شرکت شهرکهای صنعتی استان به شبکه ریلی مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد تا شرکت مزبور، پیشنهادات خود جهت اجرایی شدن این طرح را به کارگروه ارائه نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا