فرماندار يزد گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تشكيل شوراي هماهنگي مديرييت بحران شهرستان يزد كليه مديران عضو اين شورا در مركز استان حضور فعال و خوبي را در كارگاه تمريني آموزشي مديريت بحران با عنوان غدير 3 دارند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مصطفي سالاري در حاشيه مراسم افتتاحيه كارگاه آموزشي و تمرين ستادي مديريت بحران با عنوان غدير 3 ويژه اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان هاي استان يزد با تاکید بر حضور فعال مدیران استان در عرصه مدیریت حوادث، اظهارداشت: حضور مدیران در خط مقدم حوادث رمز موفقیت و مهم‌ترین عامل مدیریت بحران است.

فرماندار يزد با قدردانی از حضور فعال مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدیریت حوادث و دست اندركاران برگزاري اين كارگاه در شهرستان بافق گفت: مسوولان وظیفه دارند قبل از وقوع بحران با آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به مردم در مواقع بحرانی از تلفات و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند، چرا که همکاری مردم، بهترین کمک به حل بحران و کاهش خسارات است.

وي افزود: مدیران تا زمانی که در سخت‌ترین شرایط در دل حادثه حضور پیدا نکنند نمی‌توانند نیروها و امکانات تحت امر خود را مدیریت کند، چرا که بدون حضور در محل حادثه نمی‌توان ابعاد و وسعت فاجعه را درک کرد.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان يزد با اعلام اينكه بعد از پايان اين دوره بايد آموزشهاي لازم به عموم شهروندان ارائه شود خاطرنشان كرد: رسانه ملی، مطبوعات و شبکه های مجازی باید در آموزش و آگاهی دادن به مردم نهایت همکاری و کمک را داشته باشند و آموزش را باید از مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و خانواده ها شروع کنیم.

سالاري در پايان حادثه اخیر ساختمان پلاسکو در تهران و سيل در برخي از نقاط كشور را کلاس آموزشی برای مدیران بحران عنوان کرد و گفت: بازآفرینی و آموزش نیروی انسانی اصل اساسی در مدیریت بحران است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا