خواندن ، نوشتن ، آموزش زبان انگلیسی ، اعداد و... برخلاف اهداف یازده گانه دوره پیش دبستانی است .



به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش "محمد حسن رادمنش"  درجمع موسسان و مدیران مراکز پیش دبستانی نواحی یک و دو شهر یزد با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی یک دوره فعالیت محور است گفت : خواندن ، نوشتن ، آموزش زبان انگلیسی ، اعداد و... برخلاف اهداف یازده گانه دوره پیش دبستانی است .
"رادمنش " بر استفاده مراکز از کتاب های تایید شده توسط دفتر تالیف کتب درسی  تاکید کرد وگفت : کتاب هایی  که دراداره پیش دبستانی استان تالیف شده نیز به تایید دفتر تالیف رسیده است و پیش دبستانی ها نمی توانند از کتاب های تائید نشده سایر موسسات استفاده کنند .
وی حداکثر ساعت حضور نونهالان در مراکز پیش دبستانی را  سه ساعت و 30 دقیقه اعلام کرد و گفت : اضافه نگه داشتن نونهالان به هر دلیل و به هرطریق مغایر با ویژگی های جمعی ، رفتاری و شخصیتی نونهالان است
ایشان افزود : کلاس های این مراکز در پنج روز هفته تشکیل می شود و حداکثر آمارکلاس  نونهالان در مناطق شهری 25 و درمناطق روستائی 20 نفر تعیین شده است .
وی از حضور تیم های بازرسی از ابتدای سالجاری به منظور نظارت مستمر بر تحقق اهداف 11 گانه برنامه این دوره خبرداد و از موسسان ومدیران مراکز پیش دبستانی خواست از فعالیت های مغایر با اهداف این دوره جدا خوداری کنند .
رادمنش درپایان با یادآوری این نکته که سامانه ثبت نام نونهالان پیش دبستانی تنها دراختیار مراکز دارای مجوز آموزش وپرورش است از والدین خواست درموقع ثبت نام به این مهم توجه داشته باشند و کودک خود را در مراکز فاقد مجوز آموزش و پرورش ثبت نام نکنند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا