دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به کاهش 50 درصدی حجم سالانه قاچاق کالا در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: فرصت سازی برای صنایع و سیاست‌گذاری پیرامون رونق تولیدات داخلی، رونق تجارت خارجی از دستاوردهای دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «احمد ترحمی» در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست استاندار یزد گفت: هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تبیین جایگاه استان و برخورد با پدیده قاچاق است.
وی با اشاره به برنامه جامع 5 ساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید در چهار محور پیشگیری مبتنی بر اصلاح فرآیندهای گردش پول و کالا، تشدید مقابله با قاچاق کالا بخصوص قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای، مدیریت تقاضا مبتنی بر اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی و نهایتاً ممانعت از بازگشت کالاهای کشف‌شده به چرخه بازار بوده است.
ترحمی تأکید کرد: دستیابی به چشم‌انداز ترسیم‌شده حاصل همدلی و همراهی قوای سه‌گانه و تعامل نهادهای امنیتی و انتظامی در راستای سیاست‌های کلان دولت بوده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد ضمن تأکید بر کاهش حدود 50 درصدی حجم سالانه قاچاق کالا در دولت تدبیر و امید، تشریح کرد: فرصت سازی برای صنایع و سیاست‌گذاری پیرامون رونق تولیدات داخلی، رونق تجارت خارجی، دستیابی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شیوه‌های نوین پیشگیری از قاچاق همچون راه‌اندازی 9 سامانه اصلی و 37 سامانه فرعی از دست آوردهای دولت بوده است.
ترحمی با اشاره به عزم عمومی کلیه دستگاه‌های عضو کمیسیون در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 95، افزود: در این سال و با همکاری همه دستگاه‌ها بخصوص نیروی انتظامی شاهد رشد 120 درصدی ارزش ریالی کشفیات استان نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا