رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه‌ به‌ ضرورت فراگیری مهارت‌های زندگی طی 4 ماهه نخست امسال بیش از 200 برنامه ویژه بانوان و خانواده اجرا کرده‌ایم.

محمدرضا پیرنیا درجمع خبرنگاران : طی 4 ماهه نخست امسال؛  بیش از 200 برنامه آموزشی مهارت‌های زندگی در یزد اجرا شده است

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه‌ به‌ ضرورت فراگیری مهارت‌های زندگی طی 4 ماهه نخست امسال بیش از 200 برنامه ویژه بانوان و خانواده اجرا کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ محمدرضا پیرنیا پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه از خبرنگاران به‌عنوان چشم و گوش مردم و مسئولان یادکرد و افزود: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری نترس» رسالت خبرنگاران ایجاب می‌کند که به‌دوراز تنش و تشویش اذهان عمومی بر مبنای حقیقت فعالیت کنند.

محمدرضا پیرنیا اذعان کرد: با توجه به ضرورت آموزش حقوق شهروندی و آگاهی شهروندان به حقوق خود، دوره آموزشی حقوق شهروندی ویژه خبرنگاران توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های صورت گرفته از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با همکاری نهادهای مختلف و مرتبط بوده است، تصریح کرد: نوروز امسال برنامه‌های متنوعی در سطح شهر اجرا شد که با استقبال خوبی مواجه بود.

پیرنیا برگزاری بیش از 140 جشن طی 4 ماهه نخست امسال در یزد را یادآور شد و افزود: یکی از جشن‌های بزرگ برگزارشده از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد «جشن آرزوها» در اول ماه رجب بود که با حضور بیش از 15 هزار نفر در پارک کوهستان یزد اجرا شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف مجازی برای اولین بار در یزد اذعان کرد: بالغ‌بر 9 هزار نفر افرادی که توانایی شرکت در مراسم اعتکاف در مساجد را نداشته‌اند، از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند.

وی بابیان اینکه هدف سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ترویج تفریحات سالم در جامعه است، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با میزبانی از خادمان حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) جشن‌های مختلفی در دهه کرامت برگزار شد.

پیرنیا برگزاری اولین المپیاد ورزشی بسیج و محلات را ازجمله برنامه‌های موفق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اعلام کرد و افزود: این برنامه با شرکت بیش از 8 هزار نفر و با همکاری معاونت ورزش سپاه الغدیر یزد برگزار و با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی اجرای بیش از 200 برنامه ویژه بانوان و خانواده طی 4 ماهه نخست امسال را یادآور شد و گفت: با توجه به‌ضرورت فراگیری مهارت‌های زندگی همایش‌های مختلف با عناوینی چون «تبسم زندگی»، «چگونه خوب زندگی کنیم؟»، «طعم زندگی»، «چگونه بخندیم؟» و ... ویژه بانوان و خانواده برگزار شد.

این مسئول با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر مسئولان نسبت به مهیاسازی فضای ورزشی ویژه بانوان خاطرنشان کرد: درزمینهٔ ورزش بانوان کم‌کاری شده است و باید محیط‌های سالم و امن برای ورزش بانوان ایجاد شود.

پیرنیا بابیان اینکه بانوان یزدی در برخی رشته‌های ورزشی مجبور به فعالیت در فضای باز هستند، ادامه داد: در نظر داریم در برخی پارک‌های یزد با ایجاد فضای مخصوص بانوان که به سازه‌های محکم و امن محصور باشد، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مختلفی را برای آن‌ها اجرا کنیم. معاونت ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی یزد طرح ایجاد فضای سالم و امن برای بانوان را آماده کرده است و امیدواریم با روی کار آمدن شورای شهر پنجم بتوانیم این طرح را عملی کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تأکید بر ضرورت ترویج و تقویت فرهنگ یزد اذعان کرد: در نظر داریم با همکاری اساتید و متخصصان فرهنگ غنی یزد را مستندسازی کنیم.

وی از استعدادیابی در زمینه ورزش، سلامت و فرهنگ خبر داد و تصریح کرد: استعدادیابی ورزش را با همکاری اداره ورزش و جوانان، قوه قضاییه، وکلا و شورای پیشگیر از وقوع جرم نیروی انتظامی در پارک‌ها و المپیاد ورزشی انجام داده‌ایم و تصمیم داریم درزمینهٔ سلامت و فرهنگ هم این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/ش










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا