معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین پنجمین دوره انتخابات نماینده سازمان‎های مردم‌نهاد در هیئت نظارت استان یزد گفت: نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد با پشتیبانی مناسب سمن‌ها می‌تواند به زبان گویا و موفق در هیئت نظارت تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «محمدعلی طالبی» با تأکید بر اهمیت جایگاه این نماینده گفت: هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد علاوه بر صدور مجوز تأسیس برای سازمان‌های مردم‌نهاد در سیاست‌گذاری و تعیین رویکردهای مرتبط با سمن‌ها اثرگذار است.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم با سازمان‌های مردم‌نهاد در طول سال‌های فعالیت کاری خود، گفت: تأثیر نماینده خوب در تعیین رویکردها و سیاست‌گذاری برای سمن‌ها مشهود و غیرقابل‌انکار است.
وی گفت: خوشبختانه فضایی فراهم‌شده است که نظرات موافق و مخالف اعلام و تصمیم‌گیری نهایی بر اساس برآیند نظرات انجام شود که این امر نشان‌دهنده جایگاه مهم نماینده تشکل‌ها است.
طالبی از همه سازمان‌های مردم‌نهاد درخواست کرد بااحساس مسئولیت بیشتری نسبت به خود و تقویت روابط بین یکدیگر، از نماینده تشکل‌های خود به‌خوبی پشتیبانی نمایید تا به‌عنوان زبان گویای آن‌ها در هیئت نظارت حضورداشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بررسی عملکرد مجموعه استان در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: هیئت نظارت طی چهار سال گذشته بیش از 40 مجوز سمن صادر و سعی کرده تا در حوزه نظارت بر فعالیت‌ها، بررسی گزارش‌های مالی و اجرایی و بحث تمدید مجوزهای صادره دقت بیشتری انجام دهد.
وی تأکید کرد: اقدامات خوبی در جهت کیفی سازی فعالیت‌ها صورت گرفته و در سال‌های گذشته انجام‌شده است که می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی و گردهمایی‌های متعدد در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی اشاره کرد.
وی در پایان اظهار داشت: لازم است کمک کنیم تا با تبادل تجربه و تجربه‌اندوزی از سمن‌های موفق در سطح ملی و بین‌المللی، ارتقا کیفی فعالیت تشکل‌های غیردولتی را شاهد باشیم.
گفتنی‌ است در پنجمین دوره انتخابات نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در هیئت نظارت استان یزد از بین شش نامزد؛ «محمدحسین سلیمیان» از مجتمع علمی پژوهشی امام صادق (ع) یزد به‌عنوان نماینده اصلی و «صدیقه شهسواری» از جمعیت پیام روشنی یزد به‌عنوان نماینده علی‌البدل انتخاب شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا