آزمون مرحله استانی هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور 130 داوطلب همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد : آزمون مرحله استانی هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور 130 داوطلب همزمان با سراسر کشور در5و6 مردادماه سالجاری برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در تکمیل خبراظهار داشت: هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 11 حوزه آزمونی در مراکز آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، خواهران ، آزادگان ،اردکان،میبد،مهریز،اشکذر،ابرکوه ،خاتم ،تفت ،و زارچ و   در 23 رشته برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت(WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در 3 مرحله شهرستانی ، استانی و کشوری است.

به گفته وی جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی در مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

افضلی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسوولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور  از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد در مورد تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت، گفت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

وی با اشاره به اینکه در پایان مرحله استانی 24 نفر داوطلب موفق به کسب رتبه برتر در استان شده اند، افزود: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت و زمان برگزاری مرحله کشوری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت متعاقباً اعلام می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا