فرماندار بافق گفت: از ۶۵ میلیارد عوارضی که سنگ آهن مرکزی اعلام نموده در ٥ سال گذشته پرداخت نموده، ٧٠ درصد صرف امور شهري و مابقي در جهت توسعه و عمران روستاها هزينه مي شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی در جلسه ی مشترک با مدیران و معاونان شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان این معدن با اشاره به افت قیمت در سال ۹۴ اظهار داشت: به همت تمامی کارکنان در بحث سرمایه گذاری و توسعه همت ارزندی انجام شد، مدیریت و کارکنان چراغ مجموعه را در سال ۹۴ روشن نگه داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ رشد قابل توجه ای در توسعه شهر و صنایع جوار معدنی صورت گرفته است تصریح کرد:شواهد و برآوردها نیز حاکی از این گفته می باشد و  مجموعه اقداماتی که گزارش می شود نوید این را می دهد که سوای از طرح گندله پیشرفت فیزیکی خوبی انجام و سایر واحدهای جوار معدنی شهرستان نيز سر از خاک بیرون مي آورند.

فرماندار بافق ادامه داد: بافق باید به شهرستانی تبدیل شود که در میزان خام فروشي و کم عیار فروشی رتبه ی آخر در سطح کشور و استان را داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارزش افزوده باعث ایجاد کسب و کار و ثروت در شهرستان می شود خاطر نشان کرد: تنها راه ايجاد ارزش افزوده، ايجاد صنايع و فرآوري مواد اوليه مي باشد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه برآمدگی معدن به گودی و پیتی در چغارت تبدیل شده است یادآور شد: البته در جوار آن پارک زيباي آبشار رویش داشته است که عمده آن ماحصل کمک شرکت سنگ آهن مرکزی به شهر است.

زاده رحمانی اضافه کرد: زمانی که با مدیران کل استان و سطوح وزارتخانه ها جلسه می شود،  بافق همیشه یک قدم از سایر مدیران شهرستان ها جلو است و مثال آن بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی ولیعصر (عج) بافق است که همزمان با شهرستان های ابرکوه و خاتم آغاز شد و رشد فيزيكي به مراتب بهتري دارد.

وی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی و در در وهله بعد، سازمان ایمیدرو سهم ۴/۸میلیارد شهرستان را پرداخت و پیمانکار بخش دولتی در طرح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی  مشغول بکار شده است.

وی با اشاره به اینکه در همه ی ارکان شهرستان رد پای شرکت سنگ آهن و زحماتی که کارکنان متحمل می شوند کاملا مشخص است خاطر نشان کرد: افزايش تعلق و وابستگی بین افراد با مجموعه ای كه در آن كار می كنند باعث تسهيل بهتر امور و پيشرفت بهتر كارها مي شود.

فرماندار بافق با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۶ مبنی توجه بیشتر به اقتصاد اظهار داشت: امیدواریم این خواسته مقام معظم رهبری محقق و با شروع به كار دولت دوازدهم و تيم كاري آقاي دكتر روحاني رشد مثبت اقتصادي كشور ادامه، جایگاه جمهوری اسلامی در جمع جایگاه اقتصادی در عرصه بین المللی در شاخص های مختلف ارتقا پیدا کند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا