به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس مراسم آغازین چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان طبس در محل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.


 طلائی مقدم رئیس ستاد چهلمین دوره  مسابقات استانی قرآنی  بیان کرد:طبس آماده میزبانی از مسابقات کشوری قرآن است

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در مراسم چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: طبس می تواند میزبان خوبی برای مسابقات کشوری باشد چرا که پتانسیل این اقدام مهم را دارد.

وی تصریح کرد: قرآن برای مردم ما قطعا مهم است و در بحث مردم داری و حکومت داری از مهم ترین کتاب ها نهج البلاغه است و در جامعه ما افراد زیادی به مسائل قرآنی اهمیت می دهند.
سیدمهدی طلائی مقدم افزود: قرآن در نحوه رفتار و اجتماع، حکومت داری و مسائل داخلی و خارجی و حتی مسائل فردی و بهداشتی نیز دستورالعمل دارد و دستورالعمل های رفتاری در دین مبین اسلام مشخص است.


امام جمعه طبس: تلاوت قرآن توسط حاجیان در مسجد النبی توطئه های دشمنان را خنثی می کند
حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در مراسم چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی کریم در طبس اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی را در طبس قطعا برکات زیادی برای شهر و مردم دارد و از مسؤولان استانی و شهرستانی در خصوص این همکاری سپاسگزارم.
امام جمعه طبس عنوان داشت: امیدواریم نوجوانان و جوانان ما در راه آشنایی با قرآن مورد تشویق مسؤولان قرار بگیرند و یکی از دغدغه های پیامبر آن بوده است که قرآن مهجور نماند.
مهاجریان مقدم تصریح کرد: تلاوت قرآن در مسجد النبی که از برنامه های بعثه مقام معظم رهبری است توسط حاجیان برگزار می شود که توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
وی ادامه داد: درمان آسیب های اجتماعی و حتی فردی نیز با توسل به قرآن امکان پذیر است و افراد جامعه نیز باید به قرآن توسل داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی : در چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در طبس 145 خواهر و 110 برادر به رقابت خواهند پرداخت
حجت الاسلام و المسلمین منصور هاشمی در مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در طبس اظهار داشت: تعداد 255 نفر در رشته های مفاهیم، حفظ، قرائت و سایر رشته ها حائز رتبه برتر شدند که به این دوره از مسابقات راه یافتند و از این تعداد 145 خواهر و 110 برادر به رقابت خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: اوقاف کمترین نقش را در برگزاری این مسابقات داشته و بیشتر مسؤولان شهرستانی در این مسابقات نقش داشته اند و با توجه به پتانسیل های شهرستان طبس تاکید ما در برگزاری مسابقات کشوری است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: قرآن برای کسی که می خواهد جامعه مهدوی را ایجاد کند و زمینه ساز ظهور باشد باید از قرآن درس بگیرد و باید بستر را برای این عزیز فراهم کنیم و سربازی مناسب در این راه باشیم.
هاشمی ادامه داد: الگوی حکومتی ما باید جامعه مدنی پیغمبر و جامعه علوی حضرت علی(ع) باشد و ما به دنبال حکومت اسلامی هستیم که قرآن ما را در این راه قطعا یاری می کند.
وی اظهار داشت: باید زندگی ما رنگ بوی قرآن بگیرد و در زندگی ما جریان داشته باشد، قرآن کریم تنها برای سر سفره عقد یا گوشه تاقچه اتاق نیست و هدف ما این است جامعه فضای قرآنی پیدا کند و خوشبختانه بهترین قاریان در مساجد و محافل شهر و روستا به قرائت قرآن در ایام مسابقات می پردازند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی افزود: وقتی رهبر ما برای قرآن وقت می گذارد باید ما نیز به قرآن توجه کنیم، خراسان جنوبی محافل و مجالس قرآنی مناسبی دارد که در کمتر جایی دیده می شود و امیدواریم در راه اعتلای قرآن موفق باشیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه و مسابقات قرآنی از محل موقوفات قرآنی، اجرای امینانه نیات واقفین و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور از مهم ترین برنامه های اوقاف است.
وی عنوان داشت: اگر موقوفات قرآنی ما نیز افزایش یابد و مردم به این موضوع توجه کنند برگزاری مسابقات قرآنی افزایش خواهد یافت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا