محمد زاده رحمانی مسیر توسعه و پیشرفت کشورها را فعالیت در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش روابط عموئمی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی در سمینار و کارگاه آموزشی تولید پسته ارگانیک که با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از کشاورزان و پسته کاران برگزار شد ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت:متاسفانه در کشور ما بخش کشاورزی مظلوم واقع شده است.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه بر اساس رتبه بندي سازمان ملل متحد،  کشورها از نطر امنیت و رفاه رده بندی شده اند تصریح کرد: اقتصاد ۵ کشور برگزیده صدر جدول شامل دانمارك، نروژ، سوئد، هلند و سوئيس  در مقوله ذکر شده مبتني بر کشاورزی و دامپروری مي باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال هاي  گذشته چین وارد کننده تخم مرغ بوده است عنوان کرد: بعد از گذشت ده سال این کشور ظرفیت تامین کننده ۳۵ درصد تخم مرغ دنیا را دارا می باشد.

زاده رحمانی خطاب به کشاورزان گفت: به خود افتخار کنیم که کشاورز و تولید کننده هستیم و مطمئن باشید یک روزی از معادن جز چاله و دخمه چیز دیگری باقی نخواهد ماند و اين كشاورزي است كه بايد همچون گذشته، چرخ اقتصاد مملكت را بچرخاند.

فرماندار بافق همچنین با اشاره به افت سطح زیرزمینی خاطر نشان کرد : کشاورزی نوین باید به سمت توليد محصولات ارگانیک و افزايش عمودي توليد پیش برود.

وی افزود: با راه اندازی تولید پسته به شیوه ارگانیک اتفاق خوبی در بخش کشاورزی شهرستان رقم می خورد.

وی یادآور شد: علیرغم ظرفیت های بسیار مهم بویژه در دو محصول استراتژیک خرما و پسته بخش کشاورزی در بافق مغفول مانده است.

زاده رحمانی با بیان اینکه دنیا صرفا در علم پزشکی و مهندسی فنی پیشرفت نمی کند متذکر شد: چنانچه در زیر شاخه های کشاورزی به سمت استفاده از محلول ها و کشاورزی علمی پیش نرویم از قافله عقب می مانیم.

فرماندار بافق ادامه داد: دوران طلایی که هر پسته، سیب زمینی و گندمی تولید و صادر می شد گذشته است و امروز بدون آناليز  و تاييديه مراكز بهداشتي، محصولي به كشورهاي ديگر صادر نمي شود.

وی با اشاره به اینکه امروزتمام محصول آنالیز می شود بیان کرد: خود را برای استفاده از کودها و محلول هاي آلي و تولید پسته ارگانیک بدون استفاده از سموم مهیا کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: تولید محصولات به روش ارگانیک باعث سودآوری کشاورزی می شود و افزایش تولید نیز عمودی خواهد شد.

زاده رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تمام موضوعات از کشاورز حمایت بعمل می آید خاطر نشان کرد: در چند ماه گذشته۲۳ کیلومتر از جاده های چاههای کشاورزی با اختصاص قیر رایگان آسفالت و  ۵۰ کیلومتر دیگر از جاده های کشاورزی را نيز طي برنامه ٢ ساله آسفالت مي كنيم و گازرسانی و تامین آب شرب روستاها نيز هم و غم مسئولين شهرستان است و  تلاش می کنیم تا کشاورز در محیط کار از همه ی امکانات يك شهروند در شهر برخوردار شود.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا