مجید جوادیان زاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در اولین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان با اشاره به لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی به این مسئله، گفت: سواد پدافند غیرعامل در جامعه باید افزایش و به سمت کار آیی حرکت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در اولین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل گفت: طبق مصوبه سازمان پدافند غیرعامل، این سازمان با 11 کارگروه در استان‌ها فعالیت خواهد داشت که کارگروه اجتماعی و فرهنگی یکی از این کارگروه‌ها است.
«مجید جوادیان زاده» بابیان لزوم ترویج مفهوم پدافند غیرعامل در بین عموم مردم گفت: طی سال‌های اخیر با توجه به تأکیدات مقامات عالی نظام تحرکات جدی در بحث پدافند غیرعامل بخصوص در موارد مباحث اداری و گفتمان سازی شکل‌گرفته است.
جوادیان با برشمردن وظایف این کارگروه، وظایف محول شده به دستگاه‌های اجرایی طبق مصوبه سازمان پدافند غیرعامل را چنین تشریح کرد: فعالیت سازمان‌های مرتبط با کارگروه در هشت مورد اعلام‌شده است که محوریت این برنامه‌ها بر اساس بومی‌گرایی و توجه به موقعیت فرهنگی اجتماعی است.
وی بابیان اینکه قرارگاه فرهنگی پدافند غیرعامل در استان یزد ایجادشده است؛ گفت: یکی از وظایف کارگروه پیش‌بینی طرح‌های مختلف در جهت اطلاع‌رسانی عمومی به مردم در شرایط اضطراری در سطح استان است.
این مقام مسئول همچنین بررسی و تائید برنامه‌های فرهنگ‌سازی و تبلیغی سازمان‌های مختلف استان برای مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمن، تدوین برنامه‌های آموزشی مردم در سطوح مختلف برای حفظ و ارتقا آمادگی در شرایط اضطراری و ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ در سطح استان برای اجرای طرح‌های مقابله با اقدامات دشمن به همراه نظارت بر اجرای آموزش‌های عمومی و مردم و دستگاه‌های مختلف را از دیگر وظایف این کارگروه دانست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تأکید کرد: آموزش در پدافند غیرعامل یکی از مؤلفه‌های مهم است و ایجاد هماهنگی در سازمان‌ها و نهادهای آموزشی برای اجرای آموزش‌های عمومی پدافند غیرعامل در استان را از وظایف کارگروه دانست.
وی با تأکید برافزایش سواد پدافند غیرعامل و حرکت به سمت کارایی گفت: ممکن است در دستگاه‌های اجرایی سرفصل‌های آموزشی باشد که با مسائل پدافند غیرعامل مرتبط باشند، باید دستگاه‌‌ها در فعال کردن آن‌ها اقدام کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا