یزد فردا :پس از پیاز که طی روزهای اخیر اشک مردم کشور و شهرستان خاتم یزد را درآورد و به کیلویی سه هزار تومان رسید، اکنون نوبت به مرغ رسید تا مردم بار دیگر شاهد گرانیِ یکی دیگر از مایحتاج اولیه زندگی خود باشند.

به گزارش طنین خاتم؛پس از پیاز که طی روزهای اخیر اشک مردم کشور و شهرستان خاتم را درآورد و به کیلویی سه هزار تومان رسید، اکنون نوبت به مرغ رسید تا مردم بار دیگر شاهد گرانیِ یکی دیگر از مایحتاج اولیه زندگی خود باشند.
مرغ که به دلیل گرانی ماهی، میگو و گوشت قرمز به عنوان یکی از اصلی ترین غذاهای گوشتی مردم کشور از جمله مردم خاتم به شمار می رود این روزها گرانی قابل ملاحظه ای را تجربه می کند.
قیمت مرغ هم اکنون در برخی فروشگاه های شهرستان هشت هزار و ۵۰۰ تومان و در برخی دیگر نه هزار تومان به فروش می رسد.
یکی از فروشندگان هراتی در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم ،علت افزایش قیمت مرغ در بازار را گرمای هوا دانست و اظهار کرد: گرمای هوا و عدم جوجه‌ریزی در برخی از استان‌ها باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است که با رسیدن جوجه‌ها کاهش خواهد یافت.
وی افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گرانی جوجه یک روزه است که بر روی قیمت مرغ تاثیر گذاشته است که البته در کنار این موارد، گرانی نهاده‌ها و کاهش تولید به دلیل تلفات بالای ناشی از گرمای شدید هوا نیز بر گران تر شدن گوشت مرغ بی تاثیر نیست.
یکی دیگر از فروشندگان گفت: تولیدکنندگان مرغ به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا به جوجه ریزی اقدام نمی‌کنند در نتیجه قیمت جوجه بالا رفته و مرغداری‌ها قادر به خرید آن نیستند.
وی افزایش قیمت ناگهانی مرغ را در این شهرستان مقطعی دانست و اظهار داشت: این افزایش قیمت موقتی است و دوباره در اوایل شهریورماه کاهش می‌یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا