سخنگوی ناجا به ادعای مطرح شده از سوی متهم پرونده بنیتا واکنش نشان داد.

سردار سعید منتظرالمهدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ادعای متهم ردیف دوم پرونده بنیتا مبنی بر مطلع کردن پلیس از محل رهاسازی خودروی سرقتی و کودک داخل خودرو و در مقابل کوتاهی پلیس در این خصوص، گفت: این فرد که به دنبال فرار کردن از مجازات سنگین خود بود پس از مواجهه حضوری در کلانتری به ادعای کذب خود معترف شد.

وی ادامه داد: در تعاقب ادعای همدست سارق و البته مجرم این پرونده مبنی بر تماس تلفنی با مرکز پلیس و سپس ادعای مراجعه حضوری به کلانتری خاتون آباد پاکدشت دال بر اطلاع‌رسانی محل رها کردن خودرو، با دستور فرمانده ناجا یک تیم بازرسی تشکیل و بررسی‌های لازم در این خصوص در دستور کار این تیم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این اثنا پرینت تمام تماس‌ها از طریق سامانه با مرکز ۱۱۰ و همچنین با شماره ثابت کلانتری مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هیچگونه تماس تلفنی یا پیامکی از خطوط مجرمان که چهار خط تلفن داشتند و حتی از کیوسک‌های تلفن همگانی هم انجام نشده است.

به گفته سخنگوی ناجا، متهم در ادامه اظهار کرد که "تماس نگرفتم بلکه حضورا به کلانتری رفتم" و در این مورد نیز با توجه به مجهز بودن کلانتری‌ها به دوربین‌های نظارت تصویری علاوه بر بررسی دفاتر ثبت ورود و خروج مراجعان و تحقیق از افسران نگهبان و دژبانان، کلیه فیلم‌ها مورد پایش قرار گرفت و مشخص شد در تاریخ های مذکور هیچگونه مراجعه‌ای توسط مجرمان به کلانتری صورت نگرفته است. تنها در سه هفته قبل از حادثه این فرد برای سرقت کبوترهای خود به همان کلانتری مراجعه کرده بود.

منتظرالمهدی افزود: متهم در مواجهه حضوری لب به اعتراف گشود و به ادعای کذایی خود اقرار کرد و گفت نه زنگ زده‌ام و نه مراجعه کرده‌ام و در واقع تلاش وی برای فرار از مجازات سنگینِ در انتظارش بی‌نتیجه ماند.

سخنگوی ناجا در ادامه با اشاره به انتشار خبری که اخیرا در شبکه‌های مجازی به نقل از پدر بنیتا درخصوص مراجعه وی به یکی از واحدهای گشتی یا کلانتری روستای قاسم آباد پاکدشت و عدم توجه پلیس به اظهارات وی دست به دست در حال چرخش است نیز گفت: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که اولا در حوزه استحفاظی شهرستان پاکدشت مکان یا روستایی بنام قاسم آباد وجود ندارد و همچنین طی تماسی که با پدر بنیتا توسط شخص رئیس بازرسی استان در روز دوشنبه نهم مردادماه ساعت ۱۳:۰۵ برقرار شد وی اظهار داشت که برای پیگیری موضوع به کلانتری مراجعه نداشته و به طور کامل مطلب انتسابی به وی در شبکه‌های مجازی را منکر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا