یزد فردا: امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه موضع دکتر روحانی در برابر امریکا ستودنی است گفت: از مواضع مطلوب رییس جمهوری و وزیر امورخارجه که همگام با مردم در برابر دسیسه شیطانی آمریکا، ایران را یکپارچه نشان دادند، قدر دانی می کنیم .

 حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه اظهارکرد: همه می دانیم که سیاست انفعالی دستاوردی جز زیاده خواهی و گستاخی مسئولان بی تجربه واشنگتن ندارد و آمریکائی ها تمام تیرهای خود را رها کرده اند و این آخرین تیری است که در کمان دارند.
وی افزود: ظرف روزهای گذشته شاهد تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط نمایندگان کنگره آمریکا بودیم که مجلس آمریکا آنرا تحریمی گسترده در طول تاریخ دانسته است.
حسینی ادامه داد: فشارهای آمریکا ملت ایران را آبدیده کرده و از نظر سیاسی موجب انسجام بیشتر درونی در بین مسئولان کشور شده و این اقدام خصمانه آمریکا گرچه وجهه منفی دارد اما دستگاه دیپلماسی را به موضع تقابل کشانده و رئیس جمهور را به واکنش واداشت و زمینه رسوائی جهانی و انزوای بین المللی آمریکا را با عهدشکنی های آشکارشان فراهم کرده است .
وی تصریح کرد: هدف آمریکا درسرسختی علیه ایران به خاطر حفظ موجودیت اسرائیل است که باردیگر سرنوشت قدس شریف و حقوق ملت فلسطین را به بازی گرفته و خشم عمومی در بین ملت های مسلمان ایجاد کرده است .
امام جمعه ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل با اعتراض عمومی فلسطینیّان و مسلمانان جهان فهمید که هتک حرمت مسجدالاقصی، اعلان جنگ علیه جهان اسلام است و به همین دلیل از طرح جدید خود در جهت یهودی سازی بیت المقدس و تغییر هویت مسجدالاقصی عقب نشینی کرد.
حسینی همچنین در خصوص روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای گفت: ما نباید در جامعه جوان بیکار داشته باشیم و با آموزش فنی و حرفه ای زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازیم.
امام جمعه ابرکوه باتشکر از حضور کاروان حج کوثر ابرکوه درنماز جمعه تاکیدکرد: خانواده های زائران مطمئن باشند، در فضای امن اعمال و مناسک خود را انجام خواهند داد.
امام جمعه ابرکوه ازتلاش فرماندهی نیروی انتظامی ابرکوه که با تلاش وپیگیری موفق به دستگیری سارقان غیربومی که از استانی دیگر امنیت زندگی مردم را بخاطر به خطر انداخته بودند، قدردانی کرد.
نماز گزاران جمعه ابرکوه پس از برگزاری نماز با سردادن شعارهایی درحمایت از قدس شریف و ابراز تنفر از تحریم های آمریکا خشم وانزجار خود را از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نشان دادند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا