وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از پروژه نسخه الکترونیک در یزد گفت: اجرای طرح‌های درمانی در کارخانه‌ها را پیگیری می‌کنیم تا شرایطی فراهم شود که با آموزش، کارگران سالم بازنشسته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «علی ربیعی» در مراسم رونمایی از نخستین نسخه الکترونیک در استان یزد با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: فعالیت‌های دولت هرچه به سمت الکترونیکی شدن پیش برود، هم کارآمدی و هم شفافیت افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: لازمه شفافیت در دنیای امروز این است که به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌ها پیش برویم و فساد را می‌توانیم در همه ابعاد با الکترونیکی کردن کنترل کنیم و نظارت مردم را افزایش دهیم.
ربیعی ادامه داد: فضای الکترونیکی به نظارت‌های بیشتر و تصمیم‌سازی‌های بیشتر کمک می‌کند و حتی می‌توان رابطه الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و دموکراسی را به تفضیل تشریح کرد.
وی با اشاره به پیگیری برای اجرای الکترونیکی شدن پرونده سلامت بیان کرد: امیدواریم با همکاری پزشکان این طرح نیز هر چه سریع‌تر در مراکز درمانی اجرایی شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه این وزارتخانه همراه اجرای طرح تحول سلامت نبود بلکه خود راه بود، افزود: تعبیر همراهی ما صحیح نیست زیرا ما عقب‌تر ایستادیم اما با همه صداقت در این مسیر حرکت کردیم، کمتر صحبت کردیم و بیشتر عمل کردیم.
ربیعی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر خود راه هستند و طرح تحول سلامت باید در دولت‌های آینده نیز ماندگار شود اما الزام آن این است که منابع و مصارف را کنترل کنیم و سازمان‌های بیمه‌گر باید این کنترل را انجام دهند.
وی افزود: ما در اجرای این طرح بیش از 9 بیست و هفتم هزینه کردیم و همواره با اجماع کارکردیم و هیچ‌گاه بدون دیدگاه دیگران و سازمان‌های بیمه‌گر در شورای سلامت عمل نکردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نظام‌های بیمه‌ای ما باید موفق و مستقل باقی بمانند و اولین هدف ما هم این است که به سمت اصلاح ساختارها برویم.
ربیعی تأکید کرد: استراتژی اصلی ما بیمه‌شدگان و کارگران هستند و در همه برنامه‌ها آن‌ها را مدنظر داریم و تلاش می‌کنیم آزمایش‌ها را به سمت کارخانه‌ها ببریم و تلاش کنیم با برخی آموزش‌ها سلامت کارگران را تأمین کنیم.
وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای برخی طرح‌ها در کارخانه‌ها، به سالم بازنشسته شدن سالم کارگران کمک کنیم و مراکز را به‌اندازه‌ای برسانیم که کارگران بی‌دغدغه در مراکز حضور پیدا کنند و کرامت آن‌ها در مراکز تأمین اجتماعی حفظ شود.
ربیعی خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که اموال کارگران و بازنشستگان در اختیار خود آن‌ها قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا