یزد فردا:همایش سراسری آموزشی و توجیهی حجاج روز جمعه با هدف آشنایی حاجیان با مناسک حج در محل ورزشگاه شهید حاج مهدی شاهدیه برگزار شد.

 درهمایش سراسری آموزشی و توجیهی حجاج علاوه بر یادآوری نکات آموزشی و توجیهی، همه زائران سرزمین وحی از کاروانهای مختلف استان یزد، مناسک حج را به طور نمادین و به صورت تفکیک شده به جا آوردند.
در مجاورت این همایش نمایشگاه و فروشگاه سوغات در چندین غرفه برپا شد.
آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این همایش با تاکید بر اهمیت موضوع حج در دین مبین اسلام، به زائران توصیه کرد از معنویت این سفر به بهترین نحو بهره ببرند.
مدیر حج و زیارت یزد نیز گفت: کم سن ترین زائر امسال 12 ساله و از کاروان شهرستان ابرکوه و مسن ترین زایر 86 ساله و از کاروان شهرستان یزد عازم سرزمین وحی می شود.
علی اصغر شریفی از افزایش 35 درصدی متقاضیان حج در این استان خبر داد و افزود: 2 هزار و 270 زائر یزدی اواخر مرداد ماه برای انجام مناسک حج تمتع در قالب 16 کاروان مدینه قبل به سرزمین وحی اعزام می‌ شوند.
وی ادامه داد: از مجموع این کاروانها 10 کاروان از یزد و 2 کاروان از اردکان، 2 کاروان از میبد، یک کاروان از ابرکوه و یک کاروان از بافق از طریق فرودگاه بین المللی شهید صدوقی برای انجام مناسک حج به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می ‌شوند.
این مسئول با یادآوری نکات ویژه ‌ای که زائران باید در هنگام حج رعایت کنند، گفت: زائران بیشتر مراقب مسائل معنوی سفر باشند و از لحظه لحظه سفر بهره‌ مند شوند و در سر زمین وحی توشه‌ برداری کنند.
شریفی زارچی با بیان اینکه زائران خانه خدا در سالهای متمادی در برگزاری مناسک حج قوانین کشور عربستان رعایت کردند، افزود: باید همچنان به مسائل و قوانین کشور میزبان توجه داشته باشند و از همه لحظات این سفر نیز به خوبی بهره گیرند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 80 کلاس آموزشی توسط مدیران و روحانیان کاروانها برای حجاج استان یزد برگزار شده و تا زمان اعزام زائران به سر زمین وحی کلاس ‌های آموزشی ادامه خواهد داشت.
مدیر حج و زیارت یزد یادآور شد: اعتبار گذرنامه زائران سرزمین وحی باید تا پنجم اسفند ماه امسال اعتبار داشته باشد و در غیر این ‌صورت افراد باید نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.
سیدابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این همایش، از نمایشگاه و فروشگاه سوغات بازدید کرد.
طبق توافق به عمل آمده میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان، امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی به تدریج از هشتم مرداد عازم حج تمتع می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا