یزد فردا ـ محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: تامین اجتماعی خدمات مطلوب مردم را به آنها ارائه نمی دهد بنابراین نیازمند یک خانه تکانی است.

 محمدرضا تابش  در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان تامین اجتماعی و بهزیستی کشور برگزار شد، به ظرفیت های استان یزد در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: یزد از انرژی خورشیدی گرفته تا مباحث حوزه درمان و سلامت از ظرفیت های بسیاری برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی امروز در شهرستان اردکان یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را آغاز کرده است، بیان کرد: استان یزد ظرفیت استقرار نیروگاه های متعدد خورشیدی را دارا است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس عنوان کرد: این نیروگاه ها علاوه بر تولید انرژی می توانند به سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا برای تولید انرژی جلوگیری کنند.
تابش تصریح کرد: این نیروگاه ها هم از لحاظ صرفه اقتصادی و هم از نظر محیط زیست دارای اهمیت بسیاری هستند و به همین دلیل است که طی چند سال اخیر، توسعه نیروگاه های خورشیدی مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته است.
وی با اشاره اینکه تامین اجتماعی در حوزه سرمایه گذاری ها به خوبی وارد عمل شده است، افزود: در حوزه خدمت رسانی مطلوب به مردم نیز باید اتفاقات خوبی در تامین اجتماعی رخ دهد.
تابش تصریح کرد: تامین اجتماعی با وجود دستاوردهای بسیار خوبی که داشته، خدمات مورد انتظار مردم را به آنها ارائه نداده است به همین دلیل به نظر می رسد این نهاد نیازمند یک خانه تکانی جدی است.
وی در مورد راه اندازی مرکز تحقیقات سالمندی در اردکان نیز اظهار داشت: ایجاد چنین فضایی از ضرورت ها است زیرا جمعیت سالمندی ما نسبت به کل جمعیت کشور در حال افزایش است و هم اکنون به ۸.۳ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: این آمار در استان یزد بیشتر است زیرا در استان یزد ۹.۳ درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند و این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا