یزد :رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: عده ای از مددجویان این نهاد با کمک خیرین به عتبات عالیات اعزام شدند.

به گزارش صبح مهریز؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز صبح امروز درخصوص اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به زیارت مشهد و عتبات عالیات گفت: بر اساس شیوه نامه و سرفصل کاری 6 ماهه اول سال 96 تعداد 109 نفر سهمیه این مدیریت است و طبق سنوات گذشته، از اوایل سال جاری تاکنون با کمک خیرین  نیک اندیش، تعداد 37 نفر از دانش آموزان و دانشجویان به سفر زیارتی مشهد مقدس و تعداد 28 نفر از مددجویان نیز به کربلای معلی اعزام شده اند.

احمد ایزدی افزود: اجرای طرح شوق زیارت باعث تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط  و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز شرکت این افراد در فعالیت ها و برنامه های جمعی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اعزام برای مددجویانی است که تاکنون موفق به زیارت مشهد مقدس و عتبات عالیات نشده اند.

این مسئول نقش خیرین، نیکوکاران نوعدوست در راستای اجرای مطلوب طرح شوق زیارت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: همراهی نیکوکاران در اجرای این طرح، موجب افزایش سفرهای زیارتی مددجویان کمیته امداد، بالا بردن سطح آگاهی دینی و معنوی آنان و بالتبع آن تغییر در نگرش و شیوه زندگی آنان به سبک زندگی ائمه اطهار و معصومین (ع) می شود.

در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی کمیته امداد پیرامون اجرای طرح شوق زیارت اظهار داشت: با عنایت به آثار گسترده معنوی زیارت ائمه اطهار (ع)، افراد واجدالشرایط  شناسایی شده و بعد از ساماندهی آنها، این افراد به اردوهای مذهبی اعزام می شوند.

علی جعفری اضافه کرد: طرح «شوق زیارت» با هدف فراهم آوردن بستر مناسب برای دریافت کمک های مردمی و اعزام نیازمندانی که در حسرت زیارت مانده اند و نیز با همکاری سازمان حج و زیارت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین و نیکوکاران راه اندازی شده است و در نظر دارد از طریق مسیرهای مشخص برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان نیکوکار، امکان زیارت اماکن مقدس برای نیازمندان جامعه و نیز زمینه مشارکت نیکوکاران و مردم نوعدوست کشورمان را برای مشارکت در این طرح و بهره مندی از رحمت و شفاعت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فراهم سازد.

گفتنی است؛ علاقمندان جهت دریافت اطلاعات کامل و شرکت در طرح شوق زیارت می توانند به آدرس اینترنتیwww.shoghe ziarat.ir   مراجعه کنند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا