طلائی مقدم فرماندار ویژه شهرستان طبس و معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد: اکتشاف منابع آب ژرف طبس با همت سازمان زمین شناسی کشور در منطقه طبس شروع ومناطق فردوس و بشرویه راهم پوشش مي دهد

به گزارش خبرنگار یزدفردادر طبس طلائی مقدم خبر داد پروژه اکتشاف منابع آب ژرف طبس با همت سازمان زمین شناسی کشور در منطقه طبس شروع و مناطق فردوس و بشرویه را هم پوشش مي دهد. این طرح رسما از چهارشنبه 28 تیرماه آغاز شد.
مهندس طلائی فرماندار ویژه شهرستان طبس و معاون استاندار خراسان جنوبی ضمن اعلام این موضوع عنوان کرد این طرح در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوام یکی از ایده های نو و برتر  سازمان زمین شناسی کشور انتخاب شده بود که پس از طی تشریفات اداری امروز رسما از سوی معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی کشور برای آغاز بکار به دکتر محمد آریامنش به عنوان مجری طرح ابلاغ شد. معاون استاندار خراسان جنوبی افزود با توجه به ویژگی های مطلوب زمین شناسی و شواهد ساختاری، منطقه طبس به عنوان پایلوت طرح اکتشاف منابع آب ژرف در کشور انتخاب شده است.
فرماندار ویژه شهرستان طبس اعلام نمود که نتایج  این طرح به عنوان یک طرح ملی علاوه بر ارزش علمی در برنامه ریزی های اقتصادی،اجتماعی،کشاورزی،صنعتی و معدنی منطقه حائز اهمیت خواهد بود.
همچنین دکتر آریامنش طی تماس تلفنی این طرح را به عنوان اولین طرح اکتشاف منابع آب ژرف در کشور برشمرد که تاکنون بصورت اجرایی در آمده است.
وی از تلاش های ارزنده رئیس محترم سازمان زمین شناسی و کارشناسان سازمان که  برای حل یکی از  مهمترین  معضلات کشور پیشگام شده اند تقدیر و تشکر نمود.
 دکتر آریامنش مجری طرح اکتشاف منایع آب ژرف طبس عنوان کرد این طرح از نظر جغرافیایی شهرهای طبس فردوس بشرویه اسلامیه و عشق آباد و دیهوک را پوشش خواهد داد.
 مهندس طلائی و دکتر آریامنش از پیگیری های استاندارمحترم خراسان جنوبی و نماینده محترم شريف  فردوس طبس و بشرویه سرايان در راستای پیگیری اعتبارات تکمیلی به منظور  بهره برداری از نتایج طرح تقدیر و تشکر نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا