سومین جلسه کمیته اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان با حضورطلایی مقدم معاون استاندار وفرماندارویژه ، سنجری مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی وبرگزار شد


به گزارش خبرنگار یزدفردادر طبس:سومین جلسه کمیته اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان  با حضورطلایی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه ، سنجری  مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی و دیگر مسئولین برگزار شد

لزوم استفاده از شرکت‌های خدماتی بومی در مناقصات
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: بسیاری از شرکت‌های خدماتی شرکت‌های غیربومی هستند و این خود در برخی موارد مشکل‌ساز شده است، این شرکت‌ها باید در خود طبس به ثبت برسد.
مهدی قاسمی‌زاده ظهر در کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی طبس اظهار داشت: 752 نفر تعهد اشتغال شهرستان طبس است که تاکنون 149 نفر درسامانه ثبت نام کرده‌اند.
معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس درخصوص عملکرد بانک‌های عامل شهرستان در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی تصریح کرد: بانک ملی 76 درصد، ملت 83 درصد، کشاورزی 93 درصد، صادرات 69 درصد، تجارت 66.7 درصد، رفاه 81.7 درصد، سپه 100درصد و رسالت 71 درصد جذب نسبت به کل اعتبار تخصیصی داشته‌اند که درمجموع 80.7 درصد بانک‌های شهرستان طبس جذب اعتبار تخصیصی نموده‌اند.

 شهرستان طبس در بحث اعتبارات ویژه دیده شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر طبس فرمانداری ویژه است به شهرستان نیز باید نگاه ویژه شود و در بحث اعتبارات ویژه دیده شود که این دیدگاه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.
سیدمهدی طلائی‌مقدم عنوان داشت: در بحث معادن سرمایه‌گزاری‌های سنگینی انجام می‌شود و این طرح‌ها نیاز به خدمات دارند که در بحث مشاغل خرد باید دیده شود و این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نگاه مناسب‌تری به موضوع کارها و فعالیت‌های خدماتی داشته باشند.
وی تصریح کرد: نگاهی که پایتخت‌نشینان به طبس دارند ویژه است و می‌طلبد در جلسات اشتغال و سرمایه‌گزاری مسؤولان پویاتر باشند، در بحث گردشگری و صنایع‌دستی، شهرستان طبس برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است و کیفیت خوب صنایع‌دستی طبس با خیلی از مناطق مختلف کشور حتی قابل قیاس نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌جنوبی گفت: هدف‌گذاری صورت گرفته در استان ایجاد حداقل 10 هزار فرصت شغلی است که باید کمیته‌های اشتغال شهرستان‌ها عملکرد دستگاه‌هارا پیگیر باشند تا نتیجه بخش باشد.

محمد سنجری ظهر امروز در کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی طبس اظهار داشت: شاخص‌های کلان اقتصادی را که درنظر بگیریم باید امیدوارکننده به آینده نگاه کرد، برای افزایش رشد اقتصادی کشور زحمات زیادی کشیده می‌شود و در شرایط معمولی به حجم عظیم سرمایه‌گزاری نیاز است که در شاخص‌های اعتماد و ایجاد روحیه بین مردم معطوف می‌گردد.
وی تصریح کرد: در عرصه‌ی زمان تبلیغات فرصتی بود تا چالش‌ها و ایرادات را ببینیم و مطالبات بیشتر نمود پیدا کند که دو مطالبه‌ی مشخص مردم در بحث اشتغال و معیشت بوده است که از مهم‌ترین مطالبات مردمی شمرده می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌جنوبی گفت: بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی به بحث اشتغال برمی‌گردد که دولت برای این‌که بتواند دراین شاخص‌ها توفیقی داشته باشد باید بسترسازی لازم را در رونق تولیدایجاد کند که طبق شعار سال ما مکلف به اجرای آن و انجام این کار هستیم.
سنجری بیان داشت: ما اگر بخواهیم به عنوان متولی پیشرفتی داشته باشیم باید به چند شاخص توجه کنیم، توجه به شاخص جمعیتی جوان که بعد از فارغ‌التحصیلی دنبال کار هستند که در مقطع کنونی حساس‌ترین زمان است.
وی عنوان داشت: نرخ مشارکت زنان از نرخ مشارکت مردان پایین‌تر است و این درصورتی است که این جمعیت 50 درصد کشور را شامل‌ می‌شود و 60 درصد این جمعیت نیز که فارغ‌التحصیل دانشگاهی‌اند بانوان هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بین بخش صنعت و دانشگاه فاصله افتاده است و آمار فارغ‌التحصیلان زیاد شده است و نرخ بیکاری بین آقایان و خانم‌ها افزایش یافته که باید در جهت شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد شغل برای بانوان فعال باشیم.
سنجری بیان داشت: دولت عزم خود را برای ایجاد اشتغال جزم کرده است و اکنون فرآیند اجرای آن فراهم است و طرح‌های مختلف در حال تعریف و اجرایی شدن است.
وی افزود: هدف‌گذاری در استان ایجاد حداقل 10 هزار فرصت شغلی است که باید کمیته‌های اشتغال شهرستان‌ها پیگیر عملکرد دستگاه‌ها باشند تا نتیجه بخش باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌جنوبی افزود: در طرح کارورزی شهرستان طبس تاکنون 61 نفر ثبت نام کرده‌اند که در مجموع در کل استان 112 واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام شده‌اند که دراین طرح 345 نفر سهمیه‌ی طبس در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در طرح مهارت آموزی نیز 560 نفر درکل استان سهمیه داریم که سهمیه‌ شهرستان طبس 44 نفر است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا