با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و کشور فاز اول شرکت معدنی و سدسازی آریا جنوب ایرانیان در شهرستان خاتم افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم این شرکت آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ روز سه‌شنبه 27 تیرماه فاز اول این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت ۴۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع و با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع راه‌اندازی شده توانایی تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن برای تولید گندله را دارد و برای ۳۲ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
همچنین در این روز عملیات اجرایی فاز دوم شرکت که برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم به وجود می‌آورد، آغاز شد. محصولات تولیدی فاز دوم در تکمیل زنجیره فولادی کشور مورداستفاده قرار می‌گیرند.
برای راه‌اندازی این فاز که در زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع ساخته می‌شود، سرمایه‌گذاری ریالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی و سرمایه‌گذاری ارزی ۴۶ هزار یورویی صورت می‌گیرد.
گفتنی است که شرکت نسبت به واردات و نصب ماشین‌آلات مربوط به فاز اول طرح ازجمله آسیاب، پمپ‌ها و فیلتر پرس مربوط به تولید کنسانتره اقدام کرده و مشغول تولید است.
در حال حاضر پروانه بهره‌برداری برای فاز اول به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن صادرشده و از ظرفیت موجود طرح، یک‌میلیون تن دیگر در حال اجرا است که تاکنون ۳۰۰ میلیون ریال هزینه صورت گرفته و ۳۰۰ میلیون ریال دیگر موردنیاز است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا