جلسه بررسی مشکلات حوزه ورزش شهرستان با حضور مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ودیگر مسئولین ورزشی در محل فرمانداری ویژه برگزار شد .


به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس، طلائی مقدم دراین جلسه گفت :واقعیت امر این است که ورزش شهرستان طبس درجایگاه خود قرارندارد و انتظار وتوقع این است که همه ی متولیان امر ورزش بهتر و پرمحتوا تر به مقوله ی ورزش شهرستان توجه کنند .

فرماندارویژه افزود:امکانات ورزش شهرستان نیز در نهادهای مختلف میباست مورد استفاده ی عموم مردم باشدو دراین بین ساماندهی بهتر میتواند گامهای مفیدتری را پیشرو داشته باشد.

معاون استاندار گفت:پیشنهاد میکنم درکنار چمن طبیعی"چمن مصنوعی نیز درطبس تهیه شود که مشابه ان در بافق انجام شده است و چند سال است که این زمین در این شهرستان که به مراتب ازلحاظ هوایی مشابه طبس است فعال بوده و ازطرفی هزینه ی نگهداری کمتری نیز دارد که دراجرای ان حدود 500 میلیون تومان هزینه داشته است.

طلائی مقدم گفت :برگزاری لیگهای شهرستانی برای رشته های مختلف دراولویت کار باید قرارگیرد و امیدداریم با مساعدت شرکت های مختلف این لیگها بزودی برگزارشود .

مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس دراین جلسه گفت امکانات و تجهیزات ورزشی شرکت زعال سنگ طبس خصوصا در خصوص زمین چمن و استخر شنای طبس درحال تکمیل است ودرعین حال هرکمکی از شرکت زغال سنگ براید کوتاهی نخواهد کرد .

وی افزود :شرکت زغال سنگ طبس هم اکنون اسپانسر وحامی هندبال طبس است و دراین زمینه توفیقات خوبی داشته است وازطرفی میبایست روی بحث فوتبال توسط بانیان فوتبال طبس بهتر فکر شود که مشکل پایه ای مرتفع گردد.

مهندس کریتی درخصوص چمن مصنوعی نیز گفت بررسی انجام میشوو و چنانچه هزینه ای در حد مبلغ بافق باشد توان انجام ان درطبس فراهم است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ گفت:کلیه ی زیرساختهای ورزشی طبس درزمان طرح تجهیز فعال سده است و انتظار این است دولت کمک کند و کار توسط دولت انجام شود وشرکت زغال سنگ به تنهایی نخواهد توانست کاری انجام دهد.

کریتی افزود:طرف طرح توسعه دولت است و میتواند دراین زمینه کمک کند اما شرکت زغال سنگ خصوصیست و البته مسائلی که در طبس توسط این شرکت انجام میشود تماما درهییت مدیره مصوب شده است و قابل احرا که باید دراین طرحها پاسخگوی 85 هزار نفر بازنشسته ی شرکت فولاد باشیم.
وی گفت : 90 درصد زغال کشور دراختیار ایمیدرو است و ما تنها 7 درصد انرا داریم و درهمین اندازه نیز درورزش سرمایه گذاری میکنیم و امری بدیهیست که ایمیدرو بایددر این زمینه ورود کند .

فلاح مدیرعامل طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس گفت:ما شرکت نیستیم که داشته درقالب این شرکت فعالیتهای مختلف داشته باشیم وهزینه هایی که میکنیم در راستای طرح است ولی اگر کمک از ایمیدرو بتوانیم بگیریم میتوانیم دربخشهای مورد نیازکمکی داشته باشیم اما تلاشمان را میکنیم.

وی گفت: دربخش شرکت در مسابقات و ارائه ی تیم در رشته های مختلف امادگی داریم که تیم داری کنیم.

قاسمی رییس هییت هندبال طبس نیز درسخنانی گفت :امروزهندبال طبس درجاییست که تمامی مسابقات کشوری با حضور هندبال زغال سنگ طبس برگزارمیشود و تنها مشکل دراین مسیر بروزنبودن هندبال طبس است که نیازبه مربی کشوری احساس میشود وازطرفی تمام توفیقات کنونی هندبال طبس مرهون توجهات مدیریت شرکت زغال سنگ طبس به این ورزش است.

محمدی دبیر هیئت والیبال نیز گفت :مادروررش والیبال مشکلاتمان بمراتب بیشتر از دیگر هییتهای ورزشیست و دراعرام تیم های ورزشیمان به استان نیز با مشکل روبروهستیم که تیم والیبال بانوان درحال حاضر جهت اعزام به مسابقات استانی با مشکل روبروست.

نجف زاده رییس هییت فوتبال طبس نیزدر سخنانی گفت فوتبال ورزشی پر هزینه است و ما درطبس باید روی فوتبال ساحلی وسالنی نیز نگاه ویژه تری داشته باشیم.

محمد نجف زاده افزود:مشکلات فوتبال طبس زیاد است و واقعیت این است تیم داری درطبس با امکانات محدودی که داریم مشکل است .

✅ دراین جلسه مقرر شدطرح احداث باشگاه زغال سنگ طبس با نظر مساعد ایمیدرو و همکاری شرکت زغال سنگ طبس دردستور و بررسی بیشتر قرارگیرد.
همچنین مهندس کریتی درخصوص اعزام تیم والیبال بانوان طبس به مسابقات استانی ورفع مشکل مالی قول مساعد داد.

وکیل زاده نماینده اداذه ورزش و جوانان نیزدر سخنانی گفت:حمایت های شرکت زغال سنگ طبس همیشه مشمول ورزش شهرستان بوده است ودر بحث ورزش بانوان میخواهیم در سالت عفاف کمک حال این اداره باشند.

وی افزود:اعتباری که برای هندبال طبس توسط شرکت زعال سنگ گذاشته شدا پنج برابر اعتبار گذاشته شده برای تمامی هییت های ورزشی شهرستان طبس است که توسط دولت گذاشته شده است .

وکیل زاده گفت :در ورزشهایی مانند ژیمناستیک استقبال خوب است اما امکانات و تجهیزات خوب نیست که بنا براین شده شرکت زغال سنگ طبس پس از اتمام پروژه ی جاری دراین زمینه مساعدت داشته باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا