معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: واحدهای اشتغال‌زا تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات نیازمند همکاری بیشتر بانک‌های خصوصی پرداخت هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه هم‌اندیشی جهت پرداخت تسهیلات دستورالعمل رونق تولید در سال 96 با حضور مدیران بانک‌های خصوصی و دولتی، شرکت شهرک‌های صنعتی، خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی در محل استانداری برگزار شد.
«سید علی عزالدینی» در این نشست جهانی‌شدن بافت تاریخی یزد را به مردم استان به‌ویژه ساکنان بافت تاریخی یزد تبریک گفت و افزود: عدم هماهنگی مسئولان بانک‌های استان با سیستم بانکی برای بخش خصوصی مشکل‌ساز است و برخورد با مدیران بانکی که کار را جدی نگرفته‌اند و یا با عدم هماهنگی‌ها مشکل را دوچندان می‌کنند، در دستور کار است.
وی با اعلام اینکه ما به فکر برگشت مطالبات بانکی هم هستیم، افزود: بانک‌ها باید طبق تکلیف از درخواست‌کننده تسهیلات ضمانت و وثیقه درخواست کنند.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی عمده استان در بانک‌های خصوصی جذب می‌شود، اظهار داشت: از بانک‌ها می‌خواهیم منابع را داخل استان یزد هزینه کنند و نه اینکه یک فردی منابع را از یزد بگیرد و در استان‌های دیگر هزینه کند.
عزالدینی بابیان اینکه بالاترین درصد سرمایه‌گذاری در استان یزد مربوط به بخش خصوصی است، افزود: طی چهار سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان یزد انجام‌شده که فقط چهار هزار میلیارد تومان آن توسط دولت پرداخت‌شده است و این نشان می‌دهد دولت کمترین نقش را در سرمایه‌گذاری‌های استان یزد داشته است.
وی خطاب به بانک‌های خصوصی گفت: شیوه برخورد ما با بانک‌های خصوصی که در پرداخت تسهیلات مصوب کارگروه رفع موانع تولید همکاری نمی‌کنند در سال جدید با سال گذشته متفاوت خواهد بود و شخصاً پاسخگوی برخورد با بانک‌های خصوصی که همکاری مناسب ندارند، هستم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا