یزدفردا: به همت کانون زبان ایران شعبه ی یزد، جشن فارغ‌التحصیلی زبان‌آموزان نوجوان، با حضور مدیرکل کانون استان، مدرسین و زبان‌آموزان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، جشن فارغ‌التحصیلی زبان‌آموزان نوجوان با حضور عباسعلی دانافرمدیرکل کانون استان، رضا خادم آستانه مدیرکانون زبان یزد، الهه جورابی عضو شورای‌اسلامی شهر یزد، مدرسین، زبان‌آموزان و تعدادی از خانواده‌ها در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون یزد برگزار شد.

عباسعلی دانافر مدیرکل کانون‌استان درجمع زبان‌آموزان نوجوان گفت: اگر چه جشن فارغ‌التحصیلی برگزارمی‌شود اما این پایان کار شما درآموختن زبان نیست و قطعا برای موفقیت بیشتر، باید تلاش خود را ادامه دهید.

وی ادامه داد: درحال حاضردر دنیا، حدود دو میلیارد نفر به زبان انگلیسی حرف می‌زنند و حدود دومیلیاردهم، درحال آموختن زبان‌انگلیسی هستند و شما جزء آن‌دسته هستید که به زبان‌آموزی مشغولند و جای تبریک دارد ونیز باید از خانواده‌هایتان قدردانی شود که زمینه را، برای زبان‌آموزی شما فراهم آوردند.

دانافر افزود: در دنیای امروز دیگرآموختن زبان‌، برای تفنن و پرستیژ نیست، بلکه یک نیاز و یک ضرورت است و اگر ما محدودیت زبانی داشته باشیم، دنیایمان را محدود کردیم .

مدیرکل کانون استان تاکید نمود: دانستن زبان به ما کمک می‌کند، که مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنیم و زبان  کلید ارتباط است و از این رو اهمیت دارد که، در آموزش و پرورش در بین دیگر زبان‌ها به عنوان زبان‌اصلی و به عنوان زبان دوم در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شده است و نیز در جهان از هر چهارنفر، یک نفر زبان انگلیسی حرف می‌زند و هرکس در دنیای امروز زبان دوم بداند، شغل بهتری خواهد یافت.

 عباسعلی دانافر با اشاره به دنیای رایانه و تسلط زبان انگلیسی برای کار با انواع نرم‌افزارها اظهارداشت: دنیای‌امروز، دنیای‌ICTاست .دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات است. لذا کسی که نتواند با رایانه کار کند، نمی‌تواند اطلاعات کسب کند و در این راستا برای ارتباط برقرارکردن به مشکل برمی‌خورد.

 وی عنوان کرد: کسانی‌که زبان انگلیسی می‌دانند در بین اطرافیان خود ازاعتماد به نفس بالا تری برخوردارند. چون یکی از اساسی‌ترین مهارت‌های امروزی، مهارت زبان‌آموزی است و نیز در تحصیل و تحقیق و پژوهش هم موفق‌ترعمل خواهند کرد.

عباسعلی دانافر مدیرکل کانون استان تصریح نمود: یادگیری زبان به ما کمک می‌کند در درس‌های دیگر هم موفق باشیم. چون باعث تقویت هوش و حافظه می‌شود، دقت و تمرکز ما را بیشترمی‌کند، دامنه‌ی لغات را افزایش می‌دهد. وقتی زبان می‌خوانیم قدرت خلاقیت و نوآوری و تفکر ما افزایش می‌یابدونیز کسانی‌که زبان دوم را خوب یادبگیرند، برای آموزش زبان‌های دیگر راهشان هموارتر است.

 دانافردرپایان، با اشاره به انواع سرمایه‌ها، چون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، انسانی و نمادی خاطر نشان کرد : با دانستن زبان‌دوم، کیفیت زندگی‌مان ارتقاء پیدا می‌کند و تبدیل به یک سرمایه‌ی انسانی می‌شویم. کسی که زبان می‌داند فی نفسه خودش یک سرمایه است، وجودش یک سرمایه است و شما نیز این‌چنین سرمایه‌هایی هستید، که امیدوارم زبان را ادامه دهید تا بتوانید از مزیت آن استفاده نمایید.

 

گفتنی است خیرمقدم رضاخادم‌آستانه مدیرکانون زبان یزد، قرائت مقاله به زبان‌انگلیسی توسط فرنازابهت، پخش کلیپ، مسابقه، نمایش طنز و اهدای لوح وعکس‌یادگاری از دیگربرنامه‌های این مراسم بود

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا