یزد فردا : آموزش و پرورش یزد به اعتراض دانشجویان یزدی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان رشته امور تربیتی پاسخ داد در خواست ها را به دانشگاه فرهنگیان انعکاس داده ایم .

بی توجهی مسئولین تهران و اعزام دانشجویان یزدی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان رشته امور تربیتی به استان های دیگر اعتراض و سردرگمی آن ها را در پی داشته است.

بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش و ابلاغ به دانشگاه فرهنگیان استان یزد،  قبول شدگان در آزمون استخدامی  آموزش و پرورش (ماده ۲۸) باید دوره آموزشی را در شهرهای دیگر بگذرانند. این در حالی است که گفته می شود استان یزد تمام امکانات اعم از فضای آموزشی، هیئت‌علمی و حدنصاب نفرات را دارد. ضمناً در دفترچه ثبت نام هیچ مطلبی در مورد لزوم گذراندن دوره آموزشی در خارج از استان ذکر نشده بود.

به گفته برخی از این معلمان در ابتدای اعتراض دلایل متعددی جهت توجیه مطرح شد که یک به یک نقض شد. مثلاً اعلام شد  تمام تقسیم بندی ها در پایتخت و با توجه به  حد نصاب نفرات، وجود هیئت‌علمی، داشتن فضای آموزشی صورت گرفته است. در حالی که مثلاً ۵ رشته ای که به یزد اختصاص داده شده حتی هیئت‌علمی ندارد و نیازمند حضور استاد مدعو است در حالی که داوطلبان رشته هایی که هیئت‌علمی مجرب دارند مثل امور تربیتی و ادبیات به کرمان فرستاده شده اند.
یا مثلاً ذکر شده افراد ساکن و بومی یزد نیستند در حالی که از ۲۸ نفر دانشجوی امور تربیتی که باید در کرمان آموزش ببینند ۱۶ نفر یزدی هستند که بالطبع باید کرمانی ها به یزد می آمدند.
مشکل بزرگ و دشوار شرایط افراد قبول شده این است که تقریباً همه متأهل و دارای فرزندان خردسال و شیرخواره هستند و همچنین تعدادی از خانم‌ها باردار و برخی از آقایان در مراکز مختلف در شهر یزد مشغول کار هستند و متأسفانه در شهر مقصد فقط امکان خوابگاه مجردی وجود دارد و مادران نمی‌توانند فرزندان خود را با خود ببرند.
البته مسئولین دانشگاه فرهنگیان یزد در این مدت بسیار همراه و دلسوز بوده اند. مسئولین دانشگاه کرمان هم با انتقال دانشجویان یزدی موافق هستند ولی تهران مخالفت می‌کند و مصمم است کسی اعتراض نکند و حتی اگر تصمیم اشتباهی گرفته شده همه تمکین کنند.
باید یادآور شد شرکت در دوره آموزشی آسودگی خیال می خواهد که با این اوصاف هیچ کدام از ما این شرط را نداریم. ضمناً وظیفه معلمی شروع یک حس تعهد و وظیفه شناسی است که ما در این ابتدا باید بی تعهدی نقش مادرانه مان را به خانواده تحمیل کنیم که این از رأفت اسلامی و اخلاق به دور است. بنابراین تقاضا داریم مسئولان شرایط ما معلمان که عشق بسیار خدمت به فرزندان این مرز و بوم را در دل داریم را درک کرده و امکان بهره برداری بیشتر از دوره آموزشی را فراهم کنند.

واکنش آموزش و پرورش یزد به اعتراض دانشجو معلمان
معاون پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل آموزش وپرورش یزدبا اشاره به مشکلات دانشجو معلمان یزدی گفت: در دستورالعمل استخدام که در زمان ثبت نام در سایت سازمان سنجش ارائه شده است بیان شده که پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره آموزشی خواهند بود و به محل دوره آموزشی اشاره ای نشده است.
علیرضا مصباح فر افزود: دوره های آموزشی نیروهای استخدامی ماده ۲۸ توسط دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی و اجرا می شود که متناسب با تعداد فراگیران و امکانات پردیس های استان ها به صورت قطبی در استان های مختلف برنامه ریزی شده است؛ در این میان برگزاری ۵ رشته به پردیس شهیدان پاکنژاد یزد واگذار شده است.
وی با اشاره به درخواست برخی از پذیرفته شدگان برای برگزاری دوره های آموزشی در یزد خاطر نشان کرد: درخواست افراد مبنی بر تغیر محل آموزشی در بعضی از رشته ها توسط اداره کل آموزش و پرورش استان و پردیس شهیدان پاکنژاد به مسئولین  دانشگاه فرهنگیان انعکاس داده شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا