فرماندار يزد گفت: توسعه فضاي سبز شهرستان يكي از نيازهاي و مطالبات مردم است كه در اين زمينه با توجه به خشكسالي اخير با مديريت بهره برداري از منابع آب و استفاده از گونه هاي كم آب خواه نيز مدنظر قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي فضاي سبز شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون فني و امور عمراني فرمانداري، شهرداران و ساير مسئولين برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در ابتداي سخنان خود با تبريك ثبت جهاني شهر تاريخي يزد در يونسكو اظهار داشت: بخشي مهمي از موفقيت هاي يزد در عرصه گردشگري بي شك مرهون تلاش و سليقه اجداد و نياكان ما است كه در طول سالها با هنر و معماري نسبت به خلق و ايجاد آثار و بناهاي تاريخي در اين شهر اقدام كرده اند.

فرماندار يزد با بيان اينكه برنامه ريزي لازم براي توسعه زير ساخت هاي لازم در زمينه جذب گردشگر بايد در شهر يزد صورت پذيرد افزود: با استفاده مناسب از ظرفيت ها و پتانسيل موجود در زمينه گردشگري در شهرستان يزد مي توان به نتايج مطلوبي در بحث توسعه اين صنعت در استان و به ويژه شهرستان دست پيدا كنيم.

وي در ادامه خواستار توسعه فضای سبز با استفاده از گونه های کم آب خواه، مقاوم و شاداب شد و خاطرنشان کرد: از یک سو یزد به سبب قرار گرفتن در اقلیم نیمه خشک و خشک کشور و از سوی دیگر وجود صنایع آلاینده در حال حاضر به شدت نیازمند فضای سبز است.

سالاري با تأكيد به اينكه استفاده بهینه و تأمین منابع آب پایدار از مهمترین راهکارهای مقابله با بحران بی آبی است گفت: توسعه فضاي سبز شهرستان يكي از نيازهاي و مطالبات مردم است كه در اين زمينه با توجه به خشكسالي اخير بايد مديريت بهره برداري از منابع آب نيز مدنظر قرار گيرد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان بر استفاده بهينه از آب پساب تصفيه خانه فاضلاب در توسعه فضاي سبز تأكيد كرد و افزود: خوشبختانه در سالهاي گذشته بخشي از اين آب براي استفاده در بخشي از فضاي سبز شهر و صنعت به كار گرفته شده كه اميدواريم با تمهيداتي كه اندشيده مي شود بتوانيم بخش بيشتري از آب پساب را براي اين امر اختصاص دهيم.

فرماندار يزد در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به عضويت فرمانداري يزد در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار داشت: از دستگاه هاي اجرايي شهرستان انتظار داريم تا برنامه ها و اولويت هاي خود را براي توسعه شهرستان اعلام نمايند تا بتوانيم از طرح هاي مورد نظر در جلسات دفاع نماييم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا