یزدفردا : با اتمام مراحل نصب تجهیزات فنی، تولید آزمایشی در نخستین خط تولید پتو راشل با امکان چاپ دیجیتال قاره آسیا در شرکت لیلیان بافت عصر پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان اشکذر استان یزد آغاز شد.

 مدیرعامل شرکت لیلیان بافت  درجریان بازدید خسروتاج معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت از خط تولید جدید این شرکت به خبرنگار ایرنا گفت: با راه اندازی این خط محدودیت طرح و رنگ در خطوط تولید قدیمی رفع شده و قابلیت چاپ طرح با طیف میلیونی رنگ برروی پتوی راشل وجود دارد.
وی افزود: همچنین این خط تولید، قابلیت چاپ عکس های دلخواه افراد به عنوان مثال تصویر هر فرد بر روی پتو را دارد که این امر تحولی در صنعت تولید پتو در کشور ایجاد می کند.
باعرضه خاطر نشان کرد: خط تولید جدید علاوه بر ارتقاء کیفی تولیدات، باسرعت چاپ 6 متر بر دقیقه، ظرفیت تولید شرکت لیلیان بافت را از سه هزار تخته پتو در روز به 6 هزار تخته افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: ایجاد این خط تولید جدید 150 میلیارد ریال هزینه در برداشته که در آن از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا از کشور اتریش در زمینه چاپ استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت لیلیان بافت فناوری گفت: برای 230 نفر در این شرکت اشتغال ایجاد شده که از این تعداد، 50 نفر را بانوان تشکیل می دهند که بیشتر در قسمت بسته بندی، بافت و چله پیچی فعالیت دارند.
وی با بیان تامین نیاز داخلی یادآور شد: تولیدات این شرکت به کشورهای افغانستان، عراق و ترکمنستان نیز صادر می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان یزد به این استان سفر کرده و شرکت لیلیان بافت از شرکت های برتر استان یزد و کشور در زمینه تولید و صادرات است.
شهرستان اشکذر در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد و بیش از 650 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این شهرستان استقرار یافته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا