یزد فردا : همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، همایش بزرگ صیانت از حریم خانواده با حضور جمع کثیری از بانوان شهرستان بهاباد در محل سالن مجتمع فرهنگی هنری آخوند ملاعبدالله بهابادی برگزار شد.

 حجت‌الاسلام قاسم حیدری یکی از روحانیون مشهد مقدس ‌چهارشنبه شب در اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده بهاباد، با تبریک هفته حجاب و عفاف  اظهار داشت: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و ارتقای سلامت اجتماعی ضروری است.

وی با بیان اینکه حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه اولویت اصلی در انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: دشمن با مسئله عفاف و حجاب در حال مبارزه آشکار است و هر کسی در راستای تضعیف ارزش‌های جامعه گام بردارد در زمین دشمن بازی کرده است.

این روحانی با بیان اینکه بهترین حجاب، حجاب با چادر است و از چادر به عنوان حجاب افضل نام برده‌اند، گفت: حجاب زنان به چادر منحصر نمی‌شود اما چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست و هیچ منافاتی با فعالیت‌های زنان مسلمان در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ندارد.

وی استحکام نظام خانواده را یکی از نتایج حجاب و عفاف دانست و گفت: تولید برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی در صدا و سیما و آموزش حجاب با هماهنگی خانواده و مدرسه، می‌تواند یکی از راهکارهای ترویج و اشاعه حجاب و عفاف باشد.

حیدری با اشاره به اینکه دشمن دریافته که اگر بر روی عفاف و حجاب زنان به عنوان یک نقطه استراتزیک کار کند، می‌تواند به اهداف خود دست یابد، افزود: حجاب پوشش بیرونی و عفاف ملکه درونی است و لذا حجاب از بیرون و عفاف از درون مایه سلامت خانواده است.

وی گفت: حفظ حجاب از ضروریات دین است و بر خلاف تصور عامه رعایت آن فقط برای بانوان واجب نیست بلکه آقایان نیز موظف به رعایت آن هستند اما نسبت به بانوان کمتر است.

این روحانی به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و امروز دشمن با هجمه‌های ناجوانمردانه خود، جوانان و خانواده‌های ما را نشانه گرفته که باید به طور جدی با آن مقابله کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا