عملیات اجرایی نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی شهرستان اشکذر یزد با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مدیران صنعت آب و برق استان آغاز شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد"ستار محمودی" در مراسم آغاز به كارعملیات اجرایی نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی ضمن اشاره به منافع ملي ناشي از اجراي اين گونه پروژه ها، به منافع اقتصادي براي بخش خصوصي  اشاره كرد و خواستار حضور سرمايه گذاران در اين بخش شد.
قائم مقام وزير نيرو، تابش مناسب خورشید در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: میزان قابل توجه از زمان تابش نور خورشید در ايام سال در یزد موجب مي شود توجه انسان به سمت استفاده بهينه از اين انرژي جلب شود كه در يزد به خوبي به اين موضوع پرداخته شده است.
وي این‌ پروژه را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با سیاست‌های دولت تدبير و اميد و با توجه به فضاي مناسبي كه بعد از برجام ايجاد شده است زمينه براي مشارکت سرمایه‌گذاران ديگر كشورها ايجاد شده و ما مي توانیم مشاركت خوبي در فناوری هاي بخش انرژی با ساير كشورها داشته باشیم.
گفتني است این نیروگاه با هزینه احداث ۵۰۰ میلیارد ریال به‌صورت پایه‌ (استراکچر) ثابت، اجرا و پیش‌بینی می‌ شود تا شهریورماه سال جاری وارد شبكه توزيع شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا