یزد فردارئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: وضعیت طلاق در این شهرستان روندی رو به رشد دارد است و علت اصلی آن اعتیاد، نداشتن مهارت های زندگی و مداخله اطرافیان در زندگی زوج هاست.

علیرضا علیزاده سه شنبه در نشست با خبرنگاران مهریز بدون اعلام آمار طلاق در شهرستان مهریز افزود: برای کاهش طلاق برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج و همچنین ارائه مشاوره به زوج های جوان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی قبل از ازدواج که توسط مرکز اوژانس اجتماعی مهریز با همکاری برخی از دستگاه های اجرایی مرتبط و همسو با بهزیستی انجام گرفته حدود 42 درصد درخواست های طلاق به سازش ختم شده است.
علیزاد، اعتیاد و مهاجرت را 2 آسیب جدی در شهرستان مهریز عنوان کرد گفت: آمار بالای افراد معتاد به مواد مخدر؛ مشکلات معیشتی خانواده ها و افزایش مهاجرت به این شهرستان که دارای آب و هوای و بازار کارمناسب است از آسیب های مهم محسوب می شود.
این مسئول به اشاره به اینکه یک هزار و 800 معلول در مهریز زندگی می کنند از زیر پوشش قرار گرفتن اکثر آنها و دریافت مستمری در چارچوب مقررات در طول سال خبر داد.
علیزاده گفت: 49 موسسه غیردولتی همسو با فعالیت های بهزیستی با 153 نفر عضو در طول سال زیر نظر این اداره خدمات رسانی می کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا